2012. október. 08. 12:14 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 08. 12:05 Autó

A japán-kínai szigetvita az autóiparra is átterjedt

A japán autógyártók felére csökkentik termelésüket Kínában.

A japán autógyártók átlagosan közel 50 százalékkal csökkentik termelésüket Kínában a kereslet megfogyatkozása, illetve a két ország között zajló szigetvita miatt. 

A Nikkei című japán lap hétfői számában arról írt, hogy elsősorban a Toyota, a Nissan és a Honda tervez kevesebb autót előállítani: a Nissan mindkét gyárában megszünteti az éjszakai műszakot, a Toyota és a Honda rövidített munkaidőt vezet be. 

A japán autógyártók azt követően kényszerültek visszafogni termelésüket, hogy az augusztus vége óta húzódó szigetvita miatt Kínában egyre erősödik a Japán-ellenesség. Ez többek közt a japán áruk bojkottjában mutatkozik meg, amivel számos kínai a hazafiasságát kívánja kifejezni. 

Egy korábbi Reuters-beszámoló szerint a Mazda 35, a Toyota 40, a Mitsubishi Motors 62,9 százalékkal kevesebb autót adott el szeptemberben Kínában, mint egy évvel korábban.    

A japán autók iránti kereslet csökkenéséből számos más külföldi gyártó profitált az elmúlt hónapban. Az Audi 20, a BMW 55, a Mercedes-Benz pedig 10 százalékkal növelte eladásait.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.