Bemutatta a cseh autógyár az eleve gazdaságos kisautója a Citigo földgázüzemű (CNG) változatát.
A kacifántos nevű Škoda Citigo CNG Green tec a gyártó szerint új sztenderdet fog felállítani az iparágban – mondta Peter Pecenka a Skoda Auto igazgatója. A most bemutatott autó még egy gyártás előtti prototípus, de a végleges változattól már nem tér majd el.
Ha hinni lehet az adatoknak a kocsi 79 g/CO2/km károsanyag-kibocsátású. A motor start-stop rendszer kap, fékenergia-visszanyerővel szerelik fel és a gumik is csökkentett gördülési ellenállásúak. A motor teljesítménye 68 lóerő, ám, ami sokkal megnyerőbb 2,9 kilogramm gázt fogyaszt majd 100 kilométeren. Mindez 550 kilométer megtételére elég, 350 kilométert gázzal, 200 pedig egy hatótáv növelő gázolajtankkal.
Ha hinni lehet az adatoknak a kocsi 79 g/CO2/km károsanyag-kibocsátású. A motor start-stop rendszer kap, fékenergia-visszanyerővel szerelik fel és a gumik is csökkentett gördülési ellenállásúak. A motor teljesítménye 68 lóerő, ám, ami sokkal megnyerőbb 2,9 kilogramm gázt fogyaszt majd 100 kilométeren. Mindez 550 kilométer megtételére elég, 350 kilométert gázzal, 200 pedig egy hatótáv növelő gázolajtankkal.
A CNG esetében nem literben, hanem kilogrammban van megadva a töltési egység. Egy kilogramm sűrített földgáz ára a kutakon nagyjából 350 forint. Ami a típus elterjedését nagyban gátolja még hazánkban is, hogy alig vannak ilyen kutak, konkrétan 3 darab az egész országban. Erre megoldás lehetne az otthonra telepíthető gáztöltő, ám ennek is komolyköltsége van.