A környezetvédők hiányolják a német hibridautókat
A német autógyárak modellpolitikáját bírálja a VCD környezetvédelmi szervezet, hiányolva az alsó kategóriás hibridautókat.
A német VCD (Verkehrsclub Deutschland) közlekedési környezetvédelmi szervezet a csütörtökön nyíló frankfurti autószalon alkalmából éles kritikával illette kedden a német autógyárak modellpolitikáját. "A jövő technológiáinak bevezetését Németország átaludta" - jelentette ki Gerd Lottsiepen, a VCD autóipari szakértője, hozzátéve, hogy "mialatt a Toyota és a Honda kisautókat kínál hibrid meghajtással, a német gyárak kizárólag a luxuskategóriában vezették be a technológiát." Úgy vélte, a német autógyártók továbbra is "a tegnapelőtti autó-koncepcióra" építenek és rekordösszegeket keresnek hatalmas étvágyú luxus limuzinjaikkal, ami "homlokegyenest ellenkezik a jövő követelményeivel".
Miközben az autóipar az elektromos járművet tekinti a jövő letéteményesének, az IAA autószalonon sem a Volkswagen, sem a Daimler konszern, sem pedig a BMW nem mutat be egyetlen olyan elektromos autót sem, ami már az idén piacképes lehetne - mutatott rá Gerd Lottsiepen. A VCD legutóbbi környezetvédelmi rangsorában csak egyetlen német modell szerepelt a legjobb tíz között a listát uraló és leginkább a hibrid technológiában jeleskedő japán modellek sorában. Az autógyártók modellkínálatára átlagosan érvényes kilométerenkénti 130 gramm széndioxid kibocsátási küszöbértéket, ami az EU-ban 2015-től lép életbe, a legtöbb autógyártó képes lesz teljesíteni. Ez azonban Gerd Lottsiepen szerint "nem valami nagy teljesítmény", mivel a határérték túl magasan lett meghatározva. Tavaly a kibocsátási átlag az EU-ban kilométerenként 140 gramm volt, míg Németországban 151 gramm, azaz a Németországban értékesített autók kibocsátása uniós összehasonlításban magasabb az átlagnál.
A Verkehrsclub Deutschland e.V. (VCD) közlekedési kérdésekkel foglalkozó német környezetvédelmi szervezet 1986-ban alakult meg a német autóklubok, mint például az ADAC ellenpólusaként. A VCD a közlekedés környezettudatos résztvevőinek érdekeit képviselő, fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó, a fenntartható közlekedés érdekében tevékenykedő környezetvédelmi szervezetként fogalmazza meg saját feladatkörét.