A chemnitzi műszaki egyetemen Dr.
A chemnitzi műszaki egyetemen Dr. Tuchscheerer doktorandusz disszertációjában a tulajdonosok félelmeit és a tolvajok szándékait térképezte fel. Értekezésében nemcsak megvizsgálta „Az autólopás az áldozat és a tettes szemszögéből” témát, hanem javaslatokat is tett az autós és a járműve védelmére. Ehhez 40 felsőkategóriás autótulajdonost, több mint 2000 német autóst és 11 autótolvajt kérdezett meg, akiket többszöri járműlopásért már börtönre is ítéltek.
Kiderült, hogy az autósok főleg a tettlegességtől félnek és az autólopással okozott anyagi kár számukra inkább másodrangú. Ezzel szemben érdekes, hogy a tolvajok inkább kerülik a kontaktust az autótulajdonossal, mert ez számukra kiszámíthatatlan faktort jelent. És nem is szeretnének erőszakhoz folyamodni, mert félnek a szigorúbb büntetéstől.
Ellentmondás mutatkozik abban is, hogyan értékelik a tolvajok az autók biztonsági rendszereit. Az autósok a megelőző rendszereket jó eszköznek tartják, hogy megvédjék magukat az autólopástól és az esetlegesen vele járó támadástól. Az autó központi zárjának automatikus lezárása közkedvelt módszer a rablás elkerülésére. További alternatívák az utastér kamerás megfigyelése, az automatikus segélyhívó funkció, vagy az autó GPS koordinátákon keresztüli helymeghatározása is. Kevés járműtulajdonos bízik az úgynevezett gátló-, vagy megtorló rendszerekben, melyek nem akadályozzák meg ugyan a támadást, hanem a tettes kézre kerítésében játszanak aktív szerepet.
Az, hogy mennyire kevéssé felkészültek az autósok és autóik a bűncselekmények ellen, a tolvajok megkérdezéséből jól látszik. A tolvajok a biztonsági rendszereket nem tartják hatékonynak, sokkal inkább zavarónak. Kormányzár, indításgátló, riasztó vagy biztonsági üvegezés ritkán, vagy inkább soha nem okoz nekik gondot. Azok a rendszerek viszont, melyek segítségével azonosítani lehet a bűnözőket, jóval nagyobb fejtörést okoz a tolvajoknak. Főleg, ha ezeket utólag és jól elrejtve szerelik be az autókba.
Németországban átlagosan 40 000 autót tulajdonítanak el évente. Ahhoz, hogy ezt a számot csökkenteni lehessen, azt ajánlja Dr. Tuchscheerer, hogy apró trükkökkel csökkentsük a tolvajok szerzett zsákmány feletti örömét, melyek automatikusan működésbe lépnek az autó ellopásakor. Ilyen lehet például, ha meleg időben automatikusan leáll a klíma és helyette a fűtés indul el. Az ablakok lezárása is automatizálható, azokat lopás esetén nem is lehet újra leengedni. Ezt még az ülésfűtés maximális fokozatra kapcsolásával lehet kiegészíteni. Vagy ha például hidegben a klíma kapcsol be, a fűtés helyett, azt a rendszer automatikusan lekapcsolja, és 40 kilométer/ órás sebességnél az ablakok automatikusan kinyílnak és nem lehet azokat manuálisan felhúzni. Így az ellopott autó jelentősen veszít értékéből a tolvajok számára. Ennyi öröme lehet a megkárosított tulajdonosnak.