A BKV a Volvo legújabb fejlesztését, a 7700 Hybrid névre keresztelt autóbuszt teszteli augusztus 4-e és augusztus 10-e között - közölte a közlekedési társaság. A jármű egy héten át a 8-as autóbuszok útvonalán szállítja az utasokat Budapesten.
"A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV számára egyaránt különleges lehetőség, hogy egy olyan szóló autóbuszról szerezhetnek közvetlen üzemeltetési tapasztalatokat, amely párhuzamos hibrid kialakítású" - írja közleményében a BKV. A párhuzamos hibrid kialakítás azt jelenti, hogy a hajtáslánc egy 215 lóerős Volvo D5F dízel- és egy 160 lóerős elektromos motort is tartalmaz, és ezek egymástól függetlenül, vagy akár egyszerre is üzemelhetnek, miközben egy vezérlőrendszer optimalizálja működésüket.
A rendszer fékezéskor visszanyeri, és egy akkumulátorban tárolja a fékenergiát, amely a következő gyorsításkor az elektromos motort hajtja. A motor automatikusan leáll a buszmegállókban, és elektromos meghajtással indul el, majd ha az autóbusz eléri a nagyjából 20 km/órás sebességet, a dízelmotor is hozzájárul a jármű mozgatásához, és a továbbiakban optimalizált módon működik a két erőforrás.
A 12 méteres autóbusz három, kétszárnyú ajtaja, széles középső folyosója és sík padlója, a második ajtónál kihajtható rámpája, térdeplő funkciója megkönnyíti az utasok fel- és leszállását - írja a BKV, amely szerint a 95 fő szállítására tervezett jármű legnagyobb előnye mégis a korábbi modellekhez képest legalább 35 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás. Az autóbusz központi vezérlőegysége a sofőrök vezetési stílusát is felismeri, és figyelembe veszi a hajtás megosztása során.
A tesztelés alatt a BKV az utasok véleményét is szeretné megtudni a buszról, ezért azt kérik, aki meg szeretné, ossza meg tapasztalatait a céggel.