A klasszikus középkategória járművei tipikus cégvezetői szolgálati autók. Nagyságuk, erejük és kényelmük hosszú üzleti utakra teszi alkalmassá őket, megjelenésük elegáns és tiszteletet parancsoló.
A német oldalról az Audi A4-est szemeltük ki, míg a japánoktól a Honda Accord képviselteti magát. Mindegyik típusból létezik kombi verzió, de a vevők zöme a hagyományos szedán formát részesíti előnyben. Az A4-eshez nehéz olyan motort ajánlani, melyet jobb elkerülni, a leggyengébb láncszem talán a lökettérfogatához képest nem valami erős 2,7-es dízel és a nem éppen takarékos 3,2-es benzines FSI. Az Accord sportváltozatát 2,4-es, 201 lóerős erőforrás repíti, a vágtának azonban a gyakori tankolás és a rövid hatótávolság szab gátat.
Audi A4 érvek és ellenérvek
+ remek vezethetőség
+ kiváló kidolgozás
+ számos konfigurálási lehetőség
- sportos vezetési stílus mellett kissé lassú Multitronic váltó
- nagy kerekekkel gyenge rugózási komfort
Gyakori hibaforrások
- akadozó manuális váltó
- kontakthiba páralecsapódás miatt
- elnémuló rádió
- gyakori motorolaj utántöltés
Honda Accord érvek és ellenérvek
+ japán precizitás
+ remek váltó
+ értéktartás
- előre összeállított felszereltségi csomagok
- szűkös hátsó lábhely
- átlagos méretű csomagtér
Gyakori hibaforrások
- gyenge, recsegő hangszóró
- meglazuló díszlécek
- ablaktörlő lapát
- egyes belső műanyag elemek borítása kopik
Piaci árak
Évjárat 2008-2010
A4 5,2- 8,6 millió Ft
Accord 4,4- 7,8 millió Ft
Ajánlott motorok
Audi A4
1.8 TSI és 2.0 TSI (160 LE vagy 211 LE)
2.0 CR TDI (140 LE vagy 170 LE)
Honda Accord
2.2 i-DTEC (150 LE vagy 180 LE)
Legfőbb konkurensek
Alfa Romeo 159
BMW 3-as sorozat
Lexus IS
Mercedes C-osztály
Saab 9-3
Subaru Legacy