2010. október. 13. 16:25 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. október. 13. 16:07 Autó

Skoda Fabia S2000 próba: elájultam a gyönyörtől

Fabia tulajdonosként és újságíróként is égő lett volna, ha engedek ösztöneimnek, és kihagyom ezt a nem mindennapi...

Fabia tulajdonosként és újságíróként is égő lett volna, ha engedek ösztöneimnek, és kihagyom ezt a nem mindennapi tesztet. Ezzel győzködtem magam, miközben már az autó látványától összeszorult a gyomrom, elöntött a gőz és olyan ideges lettem, mint még soha. Szinte pánikroham tört ki rajtam, nem szeretek veszélyes autókban ülni, ha nincs előttem a kormány. A kollégák lelkesedése és Norbi mosolya áttörte bennem a gátakat, és lesz, ami lesz alapon engedtem a nyomásnak. Kedvesen bepréseltek az ülésbe, becsatoltak úgy, hogy levegőt csak módjával kaptam. Próbáltam kommunikálni a magyar bajnokkal, de csak mosolygott. Mondtam: csak lassan, mert már most rosszul vagyok. Válasz: mosoly.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

Nehezen kattant hátramenetbe az autó, egy csapattag navigálta a rükvercet. Már nem volt visszaút, magam elé engedtem a karjaimat és koncentráltam, arra, hogy előre nézzek. Felüvöltött a motor, de olyan hangon, amit nem lehet leírni - elnyomta még a Hungaroringen köröző Formula Renault-os autókat is – majd hangos robbanások, csattogások, zörejek között megindult a veszedelem. Az első kanyarban elájultam, az egyenes emelkedőn mire kinyitottam a szemem, már féktávon lógtam az övön magatehetetlenül. Csak a nyálam ne csöppenjen – erőlködtem, aztán észrevettem, hogy könnyű lett hirtelen minden és vigyorgok. Hú, de állati jó: jobbra, majd balra repültünk, megint fék, megint kanyar, visszafordító, lejtő, egy kis homokos csúsztatás, aztán csak a hörgő, az alapjáratot elvesztő motor hangja szólt az agyamban. Függő lettem, veszélyt nem éreztem, csak mérhetetlen örömöt, kiegyensúlyozottságot, boldogságot.

Dobogó a cél

A februárban bemutatkozott Skoda Rally Team Hungaria (Herczig Norbert és Baranyai László) számára nem ment olyan jól a szezon, mint amire számítottak, de a magyar bajnoki harmadik elérhető a Mecsek ralin. Erre adottak a feltételek, hiszen az olasz partner erre a futamra elhozta a Fabia továbbfejlesztett Evo II-es, 270 lovas változatát. Ehhez hasonló gyári autót vezetnek az IRC bajnokai.

am

Herczig Norbert rali pályafutását a Mlada Boleslav-i márkával kezdte 1997-ben, két évet autózott egy Škoda Favorittal. Ebből a korszakból kiemelkedő a Vredestein Rally-n aratott győzelme, amikor csaknem másfél perces előnnyel végzett az A5-ös géposztály első helyén. A pilóta 1999-re is hű maradt a Škodához, ám egy erősebb, úgynevezett kit-car-ra cserélte a gépet. A „csere” bejött, mert unokatestvére, Herczig Róbert navigálásával – már az A6-os géposztályban – ezüstérmesek lettek. Egy évet – a büdzsé hiánya miatt – kihagytak, de 2001-ben visszatértek egy Felicia kit-carral. Ismét nyertek két versenyt és újra két második helyet - is- szereztek a bajnokságban, így az év végén bronzérmesek lettek. A Veszprém Rally-n három évvel később, de már egy Škoda Octavia WRC-vel is győzni tudott Herczig Norbert. Ám ez az első hely már nem géposztályban, hanem az abszolút sorrendben aratott diadala volt.

Biró Csongor

Műszaki adatok – Škoda Fabia Super 2000

Hosszúság:   4000 mm
Szélesség:   1820 mm
Keréktáv:   2486 mm
Saját tömeg:  1200 kg
Motor:   szívó benzinmotor, négyhengeres, 16  szelep, alumínium motorblokk és hengerfej
Hajtás: 2 mechanikus differenciálmű, fix négykerék hajtás
Összlökettérfogat:  1998 cm3
Sebességváltó:   X-TRAC, 6-fokozatú szekvenciális
Kuplung:   AP Racing
Fékek:    Brembo
aszfalton:  első tárcsa átmérő 355 mm / hátsó tárcsa átmérő 300 mm
murván:   az első és a hátsó tárcsa is 300 mm
Abroncs:   BFGoodrich
aszfalton:  18"
murván:   15"
Felfüggesztés:   McPherson
Elektronika:    Magneti Marelli

Hirdetés