Fiat 500C teszt: hetven fölött nem esik be az eső
A vászontető bevezetése inkább a retró hangulatot erősíti, mintsem a valódi kabrió életérzést.
A vászontető bevezetése inkább a retró hangulatot erősíti, mintsem a valódi kabrió életérzést. Én inkább félkabriónak nevezném. Nem változtak meg a modell fontos jellegzetességei, mint amilyen a négy ülés, a csomagtartó csak 3 literrel kisebb. Ehhez a párhuzamos csuklópántok okos rendszerének köszönhetően egyszerű hozzáférni akkor is, ha a tető teljesen nyitva van. A nyitott tetőnél tapasztalható turbulenciát a minimumra csökkentették, megfelelő sebességnél (már 70-80-as tempónál sem) még az eső sem esik be.
A vászontető elektromosan vezérelt (16 másodperc alatt nyílik, 17 másodperc alatt csukódik), az üvegből készült hátsó ablak szépen eltűnik, a harmadik féklámpát magába a vászontetőbe építették be. Három színben rendelhető: elefántcsont, piros és fekete.
A Fiat 500C belsejét jó minőségű anyagok díszítik, beleértve a Frau bőr üléshuzatot és egy hosszú listát a széria és opcionális felszereltségekkel: az automata klíma berendezéstől az Interscope hifiig, a Blue&Me Map hordozható navigációs egységtől a Start&Stop rendszerig és az új személyre szabható opciókon keresztül az eredeti szélfogóig. A szélfogó a hátsó fejtámlák mögé, a kalaptartó polcra van rászerelve és nem szükséges eltávolítani a tető működtetéséhez.
A Fiat 500C ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezik, mint a sima 500-as (355 cm hosszú, 165 cm széles és 149 cm magas) és mind a négy motor elérhető hozzá: a 75 és 95 LE-s 1,3-literes MultiJet turbodízel motor, 5 sebességes manuális váltóval és a 69 lovas 1,2 literes, illetve a 100 lovas 1,4 literes benzin motor, mindkettő megvásárolható manuális, vagy Dualogic robotizált váltóval. A benzines alapmodell (Szlovákiából kaptuk kölcsön) szerény menettulajdonságait extravagáns külseje teszi jóvá, a futómű feszes, a kormány pontos, a váltó precíz. Átlagfogyasztása 5 liter alatt marad száz kilométerenként.
Minden 500-ashoz elérhető (vagy széria) a stop-start rendszer. Amikor a jármű megáll, a sebességváltókart üresbe téve és a kuplungot felengedve kikapcsol a motor, újraindításhoz egyszerűen csak újra ki kell nyomni a kuplungot.
A Fiat 500C paletta 9 karosszéria színt, 1 verziót (Lounge) és 2 belső üléshuzatot kínál (szövet és bőr), plusz több, mint 100 kiegészítőt, melyeket kifejezetten az 500-ashoz terveztek. 39 különböző matrica díszítheti. Ára annyira jól sikerült, hogy messze veri versenytársait (Peugeot 207CC, smart fortwo cabrio, Mini Cabrio), így az importőr nem kívánja akciókkal elcsábítani a vevőket. 200 ezer forint felárért akár xenonvilágítást is rendelhetünk a csöppségbe, az ESP ára 60 ezer forint plusz. A modell indulóára 4,4005 millió forint, a dízel csúcsváltozatért 5 millió forintot kérnek el, amelyet jól felextrázva még 5-600 ezer forinttal tudunk csak feljebb tornázni – de így sem érjük el a négyszemélyes versenytársak belépő szintjét. Az új modell már rendelhető a hazai márkakereskedésekben.
Biró Csongor
Fiat 500C 1,2 8V | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1242 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 69 lóerő 5500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 102 Nm 3000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2300 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3546 / 1627 / 1488 |
Csomagtér | 182 liter |
Saját tömeg (kg) | 980 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 160 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 5,1 |
Országúti | 4,3 |
Városi | 6,4 |
Tesztfogyasztás | 5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 119 |
ÁRA | 4,4005 millió forinttól |