2010. április. 01. 16:30 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. április. 01. 15:48 Autó

Hyundai ix35 menetpróba: a legjobb koreai

A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt.

 A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt. Még venni is akartam egyet, csak nem volt rá pénzem. Az ix35-tel is így van az ember, hisz egy jobban felszerelt változatért könnyen elkérnek 6-7, esetleg nyolc milliót. Be kell látni, koreai autót már nem azért vesz az ember, mert olcsó. A koreai autók a japánokkal azonos színvonalon készülnek, ám nem mindig találják el az európai ízlést. Az ix35 kivétel. Pontosan beleillik a nálunk is oly népszerű SUV-ok mezőnyébe, újszerűsége, merész vonalai miatt ki is tűnik közülük. Egyetlen kivétel van csak a piacon, a Ford Kuga, amelyhez erősen hasonlít a jövevény.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

A rövid budai tesztút során feltűnt a kétliteres dízelmotor csendessége, dinamizmusa, a futómű lágysága, a jármű könnyed kezelhetősége. Legjobban felszerelt változatban ültünk: 186 lóerő, hatfokozatú automatikus váltó, dupla panorámatető, Bluetooth, USB-csatlakozó, bőr kárpit, navigációs rendszer, hifi, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, dombsegéd, stb.

A Hyundai folyékony formanyelve tökéletesen megjelenik az új ix35 lendületes íveiben. A hatszög hűtőmaszk – ami a tavalyi Genfi autószalonon bemutatott ix-onic tanulmányautón volt először látható – az ix35-ön jelenik meg elsőként sorozatgyártásban.

Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb az elődmodellénél. 4410 mm-es hosszával, és 182 0mm-es szélességével az ix35 ugyanakkor hosszabb és szélesebb is a Tucson-nál, (85, illetve 20 mm-rel). ettől jelentősen megnőtt a beltér, ugyanakkor a magasság (1660 mm) 20 mm-rel kisebb, mint volt, a fejtér csökkenése nélkül.

am

Az első ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók, így jelentősen megnőtt a lábak, és a fejek tere, ezáltal a magasabb utasok is kényelmesen elférnek. A középkonzol doboza 3,4 literrel bővült, most 6,2 literes, s jóval több a pakolóhely az utastérben. Az első középső kartámasz magasabb és hosszabb is lett, így a korábbinál kényelmesebben használható. Az USB/Aux csatlakozót áthelyezték, így a zenelejátszóknak több hely jut. A hátsó kalaptartó a korábbinál 71 mm-rel került magasabbra, ezáltal több a rakhely, ugyanakkor a csomagtérben egy külön pakolórekesz is várja az úti holmikat.

Az ix35 új, friss fejlesztésű erőforrásokkal készül, hatfokozatú kézi- és automata sebességváltókkal párosítva. Az európai vásárlók két benzinmotor közül választhatnak: a Theta-II modellkódú 2.0 literes négyhengeres 163 lovas, emissziója 178 gramm/kilométer (kétkerékhajtással, kéziváltóval). A Gamma sorozatú 1.6 GDI, amely 140 lovas 2010. szeptemberében csatlakozik a kínálathoz. Az 1.6 GDI motor alapjárati stop-start automatikával (ISG) is elérhető.

Az európai dízel paletta két vadonatúj fejlesztésű, modern turbódízelből áll: az R 2.0-ból és az U-II 1.7-ből, az utóbbi 2010. szeptemberétől lesz kapható. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel készül: 184, valamint 136 lovas változatban. A később érkező 1,7 literes motor ISG stop-start rendszerrel, valamint kézikapcsolású erőátvitellel kategóriagyőztes szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál: 139 g/km. Hatfokozatú kéziváltók járnak mindkét gázolajoshoz, az R-hez pedig hatsebességes automata is rendelhető.

Legolcsóbb, benzines, 163 literes változata elsőkerékhajtással 5,59 millió forintba kerül, a 136 lovas dízelért 6,39 milliót kérnek el. Az alapfelszereltség része az ESP, a dombsegéd, a lejtmenetvezérlő, a borulásgátló, a hat légzsák és a klíma is. A legolcsóbb összkerekes benzines listaára 6,79 millió forint, a dízelváltozat 800 ezer forinttal több.

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

 

Hyundai ix35 2,0 CRDi HP 4WD A/T Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1995
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő184 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm392 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4410/1820/1655
Csomagtér465-1436 liter
Terepszög elöl/hátul/középen (fok)24,2/26,9/17
Hasmagasság/gázlómélység (mm)170/500
Saját tömeg (kg)1676-1787
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)195
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi9,1
Országúti6,0
Vegyes7,1
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/km)187
ÁRA

A tesztelt modell listaára 9,59 millió forint
Kedvezményes bevezető ára 8,79 millió forint
Alapára elsőkerékhajtással, benzinmotorral
5,59 millió forint

 

 

 

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.