2010. január. 26. 10:09 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. január. 26. 09:54 Autó

Tuning: válságmentes övezet

Az autós elit számára nincs válság. Másfél milliós kerékkészlet, nyolcszázezres motorháztető megvásárlása még itthon sem akadály. Tudják ezt a prémium szegmensre szakosodott tuning cégek is, így nem meglepő a rengeteg újdonság.

A prémium márkákra szabott tuning jó üzlet, ám befektetést is többet igényel. A cégeknek nem szabad mellé nyúlniuk, sőt gyorsan kell piacra lépniük az újdonságaikkal, amelyeknek ráadásul el kell találniuk a kényes célcsoport egyéni igényeit is. Aki előbb és többet rúg, annak több az esélye a gólra, ez alapján már érthető, hogy sokszor miért előbb jelennek meg a tuning cégek fotói egy még piacra sem került új autótípusról, mint hogy a gyártó megejtette volna a hivatalos bemutatót (megtörtént ez az új BMW 7-es sorozat és a Mercedes-Benz E-osztály esetén is). Néha kényszerből is cselekednek a tuning műhelyek, nem egyszer előfordult 2009-ben, hogy a beharangozott újdonság valójában nem is volt az, mert csak egy felnicserét ejtettek meg rajta és kapott egy kipufogóvéget – ezt pedig már egy budapesti külvárosi lakótelepen is gyorsan megteszik.

Kétfelé mozdulnak rendszerint a tuning csapatok, akiknél, miként az autógyártók világában is, fontos a folyamatos frissítés, hogy újra és újra a szakmai figyelem középpontjába kerüljenek. A már említett módon rámozdulnak tehát sokszor a még meg sem jelent újdonságokra, illetve rendre elővesznek egy már bevált típust, amelyre a kereslet a megjelenés óta folyamatos és erős. Ez utóbbit tette például a neves Brabus tuning cég, amely a Mercedes márkára specializálta magát. Frankfurtban újabb tuning verzióval rukkolt ki az S-osztály kapcsán. A formában mindent bevetettek: LED-lámpák mindenütt, a nappali fénytől a küszöbök aljába szerelt látványos kilépő fénysorig, kicsit élesebbre vasalt formák, de agresszív, gépies megjelenés. A technikai tartalom eszméletlen, hiszen a hatalmas luxusautó a Brabus tuninggal 4 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órás sebességet. Nem csoda, 750 lóerőt állít csatasorba a duplaturbós V12-es erőforrás. A ki unja a száguldást, az se unatkozzon, belül komplett szórakoztató- és irodai elektronika működhet.

© Autómenedzser
Remixelt nemrég a Hamann is, aki a BMW X6-osra készítette el a sokadik verzióját – mondanunk sem kell, a modellek egyre agresszívebbek –, valamint ismét készített egy Fiat 500 tuningot. Ez utóbbi, bár nem a szó szoros értelmében vett prémium autó, viszont retró jellegével sokakat csábít. Őket célozta meg a BMW-től már rendesen eltávolodott Hamann. A kis Fiat Abarth verzióját 265 lóerősre húzta fel, módosították az utasteret, megerősítették a fékrendszert, ultrakönnyű felniket szereltek fel.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.
Hirdetés
Címkék