Márkahűség: Mercedes nyerő, Saab bukó
A J.D. Power autópiari tanácsadó legutóbbi felmérése szerint a Mercedes-Benz vásárlói a leghűségesebbek a márkához. Korábbi Saab tulajdonosok nem szívesen választják újra a svéd márkát.
Korábban sokan megkérdőjelezték a márkahűséget kutató tanulmányok létjogosultságát, az autóipari válság első éve után azonban újra fontos marketingeszközzé vált. A J.D. Power legújabb felmérése alapján a Mercedes-Benz vásárlói a leghűségesebbek a márkához, őket követik a hondások, majd a toyotások. A lista végén a hamarosan megszűnő Saturn, a hazánkban oly népszerű Suzuki és a létéért küzdő svéd Saab áll.
A tavalyihoz képest idén 12 százalékkal nőtt azoknak a válaszadóknak az aránya, akik az értéktartást jelölték meg márkahűségük indokának. 2008-ban a többség még a biztonságot és az üzemanyagtakarékoságot tartotta ugrásszerűen fontosnak.
A felmérést 2009 február-május, illetve augusztus-október hónapokban készítette a J.D Power, amelynek során 128 939 új autót vásárlót kérdeztek meg. Közülük 74 610 vevő cserélte le hasonló márkájúra korábbi autóját.