2009. június. 12. 11:06 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 07. 18:57 Autó

Opel Insignia Ecoflex: 0,26, 5,2, 136, 160, 380

Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben...

Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben szereplő számsort kell megfejtenünk. 

am



Átlagfogyasztása 5,2 liter gázolaj (136 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátás), 1350 kilométeres hatótáv – állítja a sajtóanyag. Ez általában csak kísérleti körülmények között, terepasztalon elvégzett, nem valós forgalomban tesztelt adat. A frankfurti reptér és a heidelbergi Alte Brücke között módunkban állt kipróbálni, vajon mennyit lódítottak a PR-esek. Autópályás, országúti és egy kisebb városi – lámpás - szakasszal számolva a 100 kilométeres úton (79 kilométer/órás átlagsebességet mérve) – a fedélzeti számítógép szerint – 4,3 litert fogyasztott átlagban két személlyel klíma nélkül az Insignia Ecoflex. Elég hihetetlennek tűnik, de az újságírók többsége nem lépte át az öt litert. Mindez nem is lenne szenzáció, ha kisautóról beszélnénk. De az Opel új középkategóriás szedánját kétliteres, 160 lóerős Euro 5-ös motor hajtotta, amelynek maximális nyomatéka az overboost funkció igénybevételével 380 Nm.  Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, gyorsabb, mint az Ecoflex-kiegészítők nélküli változatok.

am



am

A fogyasztási verseny után a 120 kilométeres visszaúton az obenwaldi erdők élvezetes kanyarjaiban azt is kipróbáltuk, milyen az Insignia, ha a vezetés élvezetéről van szó. Sportfokozatban, erőszakosan, hármasban-négyesben faltuk a kilométereket, a fogyasztás azonban csak lassan kúszott felfelé. Az utolsó 30 kilométert sebességkorlátozástól mentes autópálya szakaszon tettük meg, ahol padlóig taposott pedállal, óra szerint 236-tal repesztettünk. De még a csúcssebességnél sem lépte túl a 3300-at a fordulatszám, a 10 litert a pillanatnyi fo-gyasztás. A 220 kilométeres tesztút során 5,6 literes átlagfogyasztásról árulkodott a fedélzeti számítógép.

am

[[ Oldaltörés: Miből áll az Ecoflex? ]]


am


Az Ecoflex modell szíve az Insigniában tavaly télen bemutatott új generációs, négyhengeres, kétliteres CDTI motor 118 kW/160 lóerő teljesítményű változata. Kizárólag hatfokozatú sebességváltó kapcsolódhat hozzá, amelynek hosszú legfelső fokozata csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást. A vezetőt jelzőlámpa figyelmezteti, ha a hajtómű elektronikus felügyelete szerint előnyös lenne felkapcsolni. Ezt azonban nagyon diszkréten teszi, hagyja a sofőrt vezetni, a túra alatt csak kétszer villant fel a váltás-esedékesség jelző.  

am

Az első és a második fokozat áttétele rövidebb lett, a száz kilométer/óra eléréséhez szükséges 9,5 másodperc ugyanannyi, mint a standard 2.0 CDTI 160 lóerős változaté. Az Insignia Ecoflex motorjában debütál egy újszerű megoldás, a clean tech égésfolyamat. A GM által kifejlesztett technika zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Legfontosabb eleme az egyes égésterek nyomását mérő piezoelektromos érzékelő. A motor mellett a jármű alaktényezőjét fejlesztették tovább. Az Insignia Ecoflex légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, ezáltal ez a világ egyik legáramvonalasabb szedánja, egy csoportban a jelentősen drágább prémiummárkákkal. 

am

A standard 2.0 CDTI Insigniához képest több mint húsz százalékkal szorították le az Ecoflex modell légellenállását. Öt tényező játszott jelentős szerepet ebben az eredményben: az üzemanyagtank burkolása a hátsó tengely előtt; a hűtőmaszk felső részének lezárása; az első spoiler középső nyílásának lezárása; a szabad magasság csökkentése egy centivel; a hűtő aljának oldalsó szigetelése.  Az Insignia Ecoflex különösen kis gördülési ellenállású 225/55 R17 gumiabroncsa Michelin gyártmány.

Az Ecoflex modellek opciósan megkaphatják az Insignia valamennyi műszaki újdonságát: a mechatronic futóművet a stabilitást növelő flexride rendszer egészíti ki, amely valósidőben szabályozza a csillapítást, és háromféle menetmód között kínál választást: a standard komfort-beállítás mellett a lágyabb tour, illetve az aktívabb sport üzemmód áll rendelkezésre, amelyben az autó élénkebben reagál a gázadásra és a kormányzásra.

am



Az új generációs AFL+ bixenon fényszóró a pillanatnyi közlekedési helyzethez alkalmaz-kodó kilencféle világítási funkcióval rendelkezik, szintén kapható az új Opel Eye kamera, amely figyeli a burkolati jeleket, és figyelmeztet a véletlenszerű sávelhagyásra. 

am

Az Insignia Ecoflex négy- és ötajtós kivitele még a nyáron megérkezik az Opel márkakereskedőkhöz, a kombi ősszel várható, de az hogy mennyire lesz sikeres nálunk, a fogyasztókon kívül a környezettudatos cégeken és a szén-dioxid alapú adózás bevezetésén múlik. 

B. Cs.


[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

am


Opel Insignia Ecoflex (4 ajtós)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1956
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő160 LE 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 350 Nm 1750-2500-as fordulaton
(380 Nm - overboost - 15 másodpercig)
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2737
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4830/1856/1498
Csomagtér500 liter
Saját tömeg (kg) 1613
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 221
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,8
Országúti 4,2
Vegyes5,2
Tesztfogyasztás5,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 136
ÁRA 8,085 millió forint




Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.