Cégautóadó: egymásnak ellentmondó MSZP-javaslatok
Háromféle, közülük két egymásnak ellentmondó megoldást is javasol az MSZP-frakció a cégautó megadóztatására, a Pénzügyminisztérium eredeti előterjesztéséhez képest - derül ki 2009-es adótörvényekhez eddig benyújtott módosító indítványokból.
A háromból két javaslat más-más módon ugyan, de megváltozatná az adó kivetésének módját: százalékos helyett tételes összegű adót vetne ki a cégautókra, a személygépkocsik hengerűrtartalma függvényében. A harmadik módosító indítvány azonban az eredeti 7 százalékos adót 7,5 százalékra emelné - további költségvetési bevételt remélve.
Az egyik elképzelés szerint az 1500 köbcentiméter hengerűrtartalmat, vagy 1100 köbcentiméter kamratérfogatot meg nem haladó hajtómotorral ellátott személygépkocsi után havi 9 ezer forint lenne az adó mértéke, az ennél nagyobb személyautók esetében pedig 16 ezer forint. A kizárólag elektromos hajtóművel rendelkező személyautók mentesülnének az cégautóadó megfizetése alól. A másik alternatíva személygépkocsinként egységesen 12 ezer forintos adót vetne ki a cégautókra.
Ezek mellett egy harmadik módosító indítványt is benyújtottak a szocialisták - a kabinet kérésére -, amely megváltozatná ugyan a kormány eredeti elképzelését, ám a cégautadó mértékét a Pénzügyminisztérium által tervezett 7 helyett 7,5 százalékra emelné.
A szocialista frakció úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy a harmadik javaslatra azért volt szükség, mert ha a parlament elfogadja a jövedéki adó két lépcsős emelését, és nem támogatja a tételes cégautóadót, akkor szükség lesz plusz költségvetési bevételre.
A parlament szerdán kezdte meg a 2009-es adó- és járuléktörvények módosításáról szóló kormányelőterjesztés vitáját. A javaslathoz péntek délig lehet módosító indítványokat benyújtani.