2008. február. 19. 10:20
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2008. február. 19. 10:51
Autó
Miért veszélyesek a felüljárók?
Bár néha úgy tűnik, itt a tavasz, azért még vannak meglepetések az utakon. Leginkább az éjszakai és a reggeli fagyok veszélyesek. Vezetéstechnikai tanácsok szakértőnktől.
© Stiller Ákos |
Ha kanyaríven érne minket ilyen meglepetés, valamivel könnyebb dolgunk van, hiszen az autónk csak a kanyar külső íve felé tud megindulni, így tehát már csak azt kell tudnunk megkülönböztetni, hogy a járművünk eleje vagy hátulja csúszott-e meg, mivel más-más korrigálási technikát követel meg mind a kettő.
Alulkormányzásról beszélünk akkor, ha az autó orra indul meg, vagyis kezd el csúszni. Ilyenkor nagyobb íven kanyarodik, vagy szélsőséges esetben, ha olyan minimálisra csökkent a tapadás a kerekek alatt, egyáltalán nem kanyarodik. Ekkor az első lépés annak érdekében, hogy visszaszerezzük az uralmat a jármű felett, az, ha megpróbáljuk csökkenteni a sebességet. Az esetek többségében a gázelvétel elégséges, de ABS-es autó esetében némi féket is használhatunk. Ha nincs ABS (blokkolásgátló) az autónkban, ne használjunk féket, mert leblokkoljuk a kerekeket és még kínosabb helyzetbe hozzuk magunkat, hiszen így már teljesen irányíthatatlanná válik a jármű.
Cikkünk folytatásában kiderül, merre tekerje a kormányt, ha csúszik az autó. Kattintson ide.
Autó
hvg.hu
2008. január. 22. 10:13
Vezetéstechnika: ellenségünk, a köd
Autó
hvg.hu
2007. december. 10. 09:20