Veszélyes a navigáció, eltereli a sofőr figyelmét
"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a...
"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a telefonálás vezetés közben” nyilatkozta Gert Schleichert, az Automobil Club Europa (ACE) vezető mérnöke. A 46. goslari közlekedésrendészeti napokon felmerültek az első igények a probléma jogi szabályozására.
A német ügyvédi kamara (Deutsche Anwalt Verein - DAV) azt követelte, hogy tiltsák be a navigációs készülékek használatát vezetés közben. "A navigációs készülékek még jobban elterelik a vezetők figyelmét, mint a mobiltelefonok” -, mondta Michael Burmann, a DAV szakértője. "A telefonálás közben a vezető egyik keze ugyan a fülén van, de azért közben még tud a forgalomra is figyelni. A navigációs készülék kezelésénél azonban a szemeit leveszi az útról, hogy a gombokat kezelni tudja. Ezáltal veszélyesen hosszú ideig nem képes a forgalomra figyelni.” Noha a vezetés közbeni telefonálás már egy ideje tilos, az internetezés, a tévézés és a navigáció használatára még nincs szabályozás -, csatlakozott a kritikusokhoz Tom Michael Gasser, a német közlekedésbiztonsági intézet (BASt) munkatársa. Ő úgy vélte, hogy a navigáció képi funkcióit le kell állítani, amíg a jármű mozgásban van.
"Bizonyosan állítható, hogy a navigáció eltereli a figyelmet”-, állította Siegfried Brockmanna a német biztosítók szövetségének munkatársa. Azonban úgy vélte, a törvény általi tiltásnak nincs értelme, ugyanis nem lehet ellenőrizni a betartását.
A navit az elindulás előtt programozzuk be
A betiltás ellen állt ki az a német autóklub, az ADAC is. „A vezető az indulás előtt programozza be a navigációt”-, nyilatkozta Maximilian Maurer szóvivő. ADAC felszólította a gyártókat, hogy a készülékeket úgy szereljék be az autókba, hogy azok a vezető látószögében helyezkedjen el. Ezen felül a kezelési funkciókon javítani és könnyíteni kell.
A német Automobilclub (AvD) ugyancsak nem támogatja a szigorú törvényeket. Sokkal fontosabb az, hogy felhívják az autósok figyelmét arra, hogy a figyelmetlenség milyen dramatikus következményekkel járhat. Az ACE mérnöke, Gert Schleichert szerint a lényeg az, hogy a navigációt a vezetés közben csak navigálásra használjuk, ezért több értelme lenne, a készülék további funkcióinak vezetés közbeni korlátozása, mint a törvényes betiltás.