Talán az utolsó izomautó lesz az új Corvette ZR-1
A General Motors legújabb Corvette ZR-1-es sportkocsija lehet az utolsó amerikai izomautó. Az új üzemanyag-takarékossági normák kihalással fenyegetik a nagy teljesítményű személygépkocsikat.
Corvette ZR-1. Az utolsó csúcs © GM Media |
Tadge Juechter, a Corvette fő fejlesztőmérnöke attól tart, hogy a ZR-1-es az utolsó mohikán, a GM a jövőben ugyanis teljesen leállíthatja a nagy teljesítményű sportkocsik fejlesztését a napokban elfogadott új szabályozás miatt.
George Bush elnök a múlt héten írta alá azt a történelminek nevezett energiaügyi törvénycsomagot, amely több mint három évtizede először rendelkezik az üzemanyag-fogyasztási normák szigorításáról. A törvény 40 százalékos javulást jelöl ki: a személygépkocsik és könnyű teherautók átlagos fogyasztása 2020-ban már nem haladhatja meg a 35 mérföld/gallon (6,7 liter/100 kilométer) értéket.
A Corvette ZR-1 motorja. Brutális erő © GM Media |
Aaron Bragman, a Global Insight autópiaci szakértője szerint viszont korai még kihalásról beszélni. Úgy látja, hogy a Corvette-nél cseppet sem takarékosabb, rendkívül népszerű Chevrolet kisteherautók gyártását a GM nem fogja feladni az új szabályozás miatt. Az amerikaiak nagyméretű, erős, jópofa kocsikra vágynak – mondta. Véleménye szerint a Corvette-ekbe kisebb teljesítményű, esetleg elektromos motorok kerülnek, de nem tűnnek el a piacról.
Az izomautók sorsa tehát bizonytalan. Annyi azonban bizonyos, hogy a könnyített, szénszálas karosszériaelemekből készült, elöl 19, hátul 20 hüvelykes kerekeken futó ZR-1-est jövő nyártól, mintegy 100 ezer dollárért lehet majd megrendelni.