2007. július. 19. 13:43 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. július. 19. 12:54 Autó

A jövő a külső légzsákoké

Mindkét légzsáknak az a rendeltetése, hogy egy kisebb méretű gépjármű...

Mindkét légzsáknak az a rendeltetése, hogy egy kisebb méretű gépjármű esetében egy gyalogosütközés, illetve egy ráfutásos baleset során az ütközéskor keletkező energia és az utasok sérülési kockázata lecsökkenjen. A másfél méter hosszú légzsákot, melyet a lökhárító alatt helyeznek el, 80 ezredmásodperccel az ütközés előtt oldja ki a szenzorokkal összekötött fedélzeti számítógép. Így megakadályozható a gépjármű belső terének eldeformálódása, illetve a gépjárműben található oldallégzsákoknak több ideje marad a kinyílásra. A tesztek alapján a gyalogosbalesetek során a lökhárító légzsáknak (bumper airbag) köszönhetően az ütközési energia a lábon 50 százalékkal csökkenthető. 

A motorháztető alatti légzsákot elsősorban a gyalogosok sérüléseinek a minimalizálására találták ki. Ez a légzsák hivatott tompítani a baleset során a motorháztető széle által okozott hasi és mellkasi sérüléseket, melyek az esetek 99 százalékában bekövetkeznek, ám a légzsákkal ez a veszély 3 százalékra csökkenthető. A termék tervezett piaci bevezetéséről a cég nem szolgált információkkal, de várhatóan két éven belül megjelennek az autókban.

Hirdetés