2007. június. 23. 21:56 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. június. 23. 21:56 Autó

Audi teszt: S, mint sportos

Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és...

Audi A3
Stiller

Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és legfrissebb változatát. A VW-konszern számos márkájában bemutatkozott négyhengeres közvetlen befecskendezéses turbómotort eddig kétliteres változatban ismertük. Az A3-asban azonban bevezették, a kisebb hengertérfogatú, ám ugyanolyan izgalmas, 160 lovas 1,8 literes erőforrást. 

A felszereltségre nem lehet panasz, nem hiába szerepel az autó oldalán a S-line címke. Ez a gép az S3 klónja, majdnem minden porcikájában azonos a legerősebb hot hatch-csel. Bár a motor nem olyan vad, szégyenkezésre nincs semmi ok. Az S3-asból ismert kötények, hűtőmaszk, kerekek, minőségi beltér, Alcantara/bőr kárpit, sportos kormány, váltó és feszes ülések mellett a kényelemre is hangsúlyt fektettek az Audinál: a hatlemezes, mp3-as Bose audiorendszer tökéletes minőségben szólal meg, a klíma kétzónás, automatikus, a xenon-lámpák követik a kanyar ívét, az ablaktörlő esőérzékelős, a visszapillantó tükrök elektromosak és fűthetők, a tempomat a 100-as tábláknál lehet hasznos.  

A multifunkciós kormányt élmény tekerni, a hatsebességes váltó pontos, támogatja a sportos vezetési stílust, amihez a17 hüvelykes sötétszürke alukerekeken és peres gumikon szaladó kemény futómű is partner. A 10 milliméterrel leengedett sportfutómű 86 ezer forintba kerül, az S-line sportcsomagért ezen felül legalább 445 ezret kell leszurkolnunk. A S-csomag csak az Ambiente felszereltséghez rendelhető. 

Audi A3
Stiller

A legkisebb Audi sem kicsi, 4,2 méteres, ötajtós, kompakt kialakítása és a prémiumautók minősége a kategória csúcsára emeli. A kompakt autók világában hasonló minőséget és tartalmat csak a BMW kínál. Igaz ezért az egyedi luxusért meg is kérik az árat. Az új motorral szerelt ötajtós A3-asért legolcsóbban 6,823 millió forintért juthatunk hozzá, az általam kipróbált példány alapára 7,2 millió, de a bepakolt extrákkal az árcímke 9,5 milliósra hízott. Az ár az ami megakadályozza, hogy az A3-as legyen a legelterjedtebb cégautó Magyarországon. Ennek ellenére az A3-as a legjobban fogyó Audi modell a világon. Természetesen nem ennyire árérzékeny piacokon. Pedig mind cég-, mind családi autónak jó választás. 

Minden ízében Audi, az eltalált dizájnban, az innovatív motorban és technikában, a komfortos luxusban, a minőségi beltérben és a magas árban egyaránt. Csak egy példa a különleges bánásmódra: a tetőablakot kinyitva akár a kabrióknál, egy kis szúnyogháló emelkedik ki a tetősíkból megakadályozva, hogy berepüljenek a bogarak.

 

[[ Oldaltörés: Vele van az erő ]]

 

Audi A3
Stiller

Ebben az autóban lehet érezni az erőt, azt hogy akar, azt hogy kapar. Egyes hatvan, kettes száz, hármas százötven, 220 kilométer/óráig tart a száguldás. A 160 lóerős teljesítményt csak ötezres fordulatnál érjük el, ám a 250 Nm-es nyomatékot már 1500-as fordulaton rendelkezésünkre bocsátja, így a gyorsulás parádés. Egy erős gázfröccsre csikorognak a gumik. Bár nincs az a hangélmény és nincs az a hátbavágó lendület, összességében az ember S3-asban érzi magát. A turbó ellenére teljesen hangtalan az autó, alapjáraton már-már zavaróan. Hatezres fordulattól jön meg az érces hangja, amiért érdemes élni. 

A futómű nem ráz, kényelmes. Kiváló partner a korzózásban: leengedett ablakokkal, kinyitott tetőablakkal, a Bose cuccot feltekerve a maximumra, biztos, hogy kiszúrnak minket a járókelők. 

Audi A3
Stiller

Praktikusnak nem nevezhető az A3-as, még akkor sem, ha csomagtartója elfogadható méretű, 370 literes. Van egy többrekeszes kesztyűtartónk, egy pici kartámaszunk rekesszel, kis oldalzsebeink elöl, másfél pohártartónk, hátul semmi, csak az ülések háttámlájának hálója. A kézifék karja beleakad a lehajtott könyöktámaszba. A hátsó sorban már nem olyan egyértelmű az Audis kényelem, legalábbis ha többen foglalunk helyet. A szélen ülve bizony le kell hajtanunk a fejünket, kicsi a fejtér. Ezzel szemben van ruhaakasztó, kapaszkodó és minőségi hangszórók, meg a dupla panoráma tető. A fogyasztás, lévén turbómotorról szó, húzós: a megtett 450 kilométeres tesztút során 11,3 liter benzint kért szolgálataiért az A3 Sportback.

B. Cs.

 Műszaki adatok


Audi A3 Sportback 1,8 T S-line
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1798
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő160 lóerő 5000-6200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1500-4200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4286/1765/1423
Csomagtér370-1100 liter
Saját tömeg (kg) 1345
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,9
Országúti 5,6
Vegyes7,2
Tesztfogyasztás11,3
CO2 kibocsátás (g/Km) 171
ÁRA Alapára kb. 7,7 millió forint




Hirdetés
Címkék
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.