Audi teszt: S, mint sportos
Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és...
Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és legfrissebb változatát. A VW-konszern számos márkájában bemutatkozott négyhengeres közvetlen befecskendezéses turbómotort eddig kétliteres változatban ismertük. Az A3-asban azonban bevezették, a kisebb hengertérfogatú, ám ugyanolyan izgalmas, 160 lovas 1,8 literes erőforrást.
A felszereltségre nem lehet panasz, nem hiába szerepel az autó oldalán a S-line címke. Ez a gép az S3 klónja, majdnem minden porcikájában azonos a legerősebb hot hatch-csel. Bár a motor nem olyan vad, szégyenkezésre nincs semmi ok. Az S3-asból ismert kötények, hűtőmaszk, kerekek, minőségi beltér, Alcantara/bőr kárpit, sportos kormány, váltó és feszes ülések mellett a kényelemre is hangsúlyt fektettek az Audinál: a hatlemezes, mp3-as Bose audiorendszer tökéletes minőségben szólal meg, a klíma kétzónás, automatikus, a xenon-lámpák követik a kanyar ívét, az ablaktörlő esőérzékelős, a visszapillantó tükrök elektromosak és fűthetők, a tempomat a 100-as tábláknál lehet hasznos.
A multifunkciós kormányt élmény tekerni, a hatsebességes váltó pontos, támogatja a sportos vezetési stílust, amihez a17 hüvelykes sötétszürke alukerekeken és peres gumikon szaladó kemény futómű is partner. A 10 milliméterrel leengedett sportfutómű 86 ezer forintba kerül, az S-line sportcsomagért ezen felül legalább 445 ezret kell leszurkolnunk. A S-csomag csak az Ambiente felszereltséghez rendelhető.
A legkisebb Audi sem kicsi, 4,2 méteres, ötajtós, kompakt kialakítása és a prémiumautók minősége a kategória csúcsára emeli. A kompakt autók világában hasonló minőséget és tartalmat csak a BMW kínál. Igaz ezért az egyedi luxusért meg is kérik az árat. Az új motorral szerelt ötajtós A3-asért legolcsóbban 6,823 millió forintért juthatunk hozzá, az általam kipróbált példány alapára 7,2 millió, de a bepakolt extrákkal az árcímke 9,5 milliósra hízott. Az ár az ami megakadályozza, hogy az A3-as legyen a legelterjedtebb cégautó Magyarországon. Ennek ellenére az A3-as a legjobban fogyó Audi modell a világon. Természetesen nem ennyire árérzékeny piacokon. Pedig mind cég-, mind családi autónak jó választás.
Minden ízében Audi, az eltalált dizájnban, az innovatív motorban és technikában, a komfortos luxusban, a minőségi beltérben és a magas árban egyaránt. Csak egy példa a különleges bánásmódra: a tetőablakot kinyitva akár a kabrióknál, egy kis szúnyogháló emelkedik ki a tetősíkból megakadályozva, hogy berepüljenek a bogarak.
Ebben az autóban lehet érezni az erőt, azt hogy akar, azt hogy kapar. Egyes hatvan, kettes száz, hármas százötven, 220 kilométer/óráig tart a száguldás. A 160 lóerős teljesítményt csak ötezres fordulatnál érjük el, ám a 250 Nm-es nyomatékot már 1500-as fordulaton rendelkezésünkre bocsátja, így a gyorsulás parádés. Egy erős gázfröccsre csikorognak a gumik. Bár nincs az a hangélmény és nincs az a hátbavágó lendület, összességében az ember S3-asban érzi magát. A turbó ellenére teljesen hangtalan az autó, alapjáraton már-már zavaróan. Hatezres fordulattól jön meg az érces hangja, amiért érdemes élni.
A futómű nem ráz, kényelmes. Kiváló partner a korzózásban: leengedett ablakokkal, kinyitott tetőablakkal, a Bose cuccot feltekerve a maximumra, biztos, hogy kiszúrnak minket a járókelők.
Praktikusnak nem nevezhető az A3-as, még akkor sem, ha csomagtartója elfogadható méretű, 370 literes. Van egy többrekeszes kesztyűtartónk, egy pici kartámaszunk rekesszel, kis oldalzsebeink elöl, másfél pohártartónk, hátul semmi, csak az ülések háttámlájának hálója. A kézifék karja beleakad a lehajtott könyöktámaszba. A hátsó sorban már nem olyan egyértelmű az Audis kényelem, legalábbis ha többen foglalunk helyet. A szélen ülve bizony le kell hajtanunk a fejünket, kicsi a fejtér. Ezzel szemben van ruhaakasztó, kapaszkodó és minőségi hangszórók, meg a dupla panoráma tető. A fogyasztás, lévén turbómotorról szó, húzós: a megtett 450 kilométeres tesztút során 11,3 liter benzint kért szolgálataiért az A3 Sportback.
B. Cs.
Műszaki adatok
Audi A3 Sportback 1,8 T S-line | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1798 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 160 lóerő 5000-6200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1500-4200-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4286/1765/1423 |
Csomagtér | 370-1100 liter |
Saját tömeg (kg) | 1345 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 220 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 9,9 |
Országúti | 5,6 |
Vegyes | 7,2 |
Tesztfogyasztás | 11,3 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 171 |
ÁRA | Alapára kb. 7,7 millió forint |