© Mitsubishi Motors |
Nagyon megfogott a kis piros sportos erőgép, már ránézésre forrni kezdett a vérem, hát még amikor kipróbáltam szédítő gyorsulását. Alapjáraton nagyon visszafogott az ezerötös hangja, de ha rálépünk a gázra felüvölt a turbó és szabadjára engedi a felhergelt lovakat.
Zörgős kis sportkocsi
A sportosság jegyében vad kötényeket akasztottak a CZT-re, de az igazi szenvedélyről a vastag kipufogóvég és a jókora hátsó szárny árulkodnak. Nagyon fekszi az utat, olyan mintha nagy testvérében egy Lancer EVO-ban ülne az ember. Ha a tervezők ezt az érzést akarták megosztani velünk, akkor sikerült nekik. A sportülések tartása fantasztikus, kár, hogy alapban nem bőrrel adják, az autó és gazdája megérdemelne ennyi kényeztetést. Meg egy deréktámaszt, mert a sportos vezetés fárasztó tud ám lenni.
© Mitsubishi Motors |
A belső egyszerre sportos, futurisztikus és igénytelen, a műanyagok rettentő módon zörögnek, ha nem lenne a turbó morgó hangja az ember legszívesebben kiszállna belőle. De a kis piros golyó vezetése minden kellemetlenségért kárpótol, olyanokért is, ami a rövid tesztút során ki sem derült. A műanyag elemek könnyen szétesnek, tesztautóm jobb első elektromos ablakemelőjének a borítása például lejárt, szabályszerűen kézre esett. A sebváltót nem női kacsókhoz, férfimarokra tervezték, határozottan, keményen de nagyon pontosan működik, élvezet vele a váltás.
[[ Oldaltörés: Force feedback (Oldaltörés) ]]
© Mitsubishi Motors |
Jó kemény a futóműve, sivítva száguld át mindenen. Nagyon tetszett a kormánymű, ami olyan feszes és olyan precíz, hogy az ember azt hinné videojátékot kerget. Ráadásul a kormány belső felületén helyezték el az audiorendszer vezérlő gombjait, így komolyan úgy érzi az ember, hogy egy NFS-pályán száguldozik a csajok elismeréséért. Férfias autó az biztos, bár külseje távolról sem macsó. Olyan kis aranyos bébikinézete van, nagy szemekkel, egyszerű, de nagyon jól eltalált formavilággal. Az egész autó egy vonal, azaz egy nyíl, egy ék, ami belefúródik a térbe. A barátságos tekintet az első gázfröccsre eltorzul, és visító, kéjes kacajjal veti bele magát az éjszakába.
|
Silány műanyag belső Zajos futómű Magas fogyasztás |
Gyorsulásban nem akadt ellenfele, egy Civic szorongatott meg egyik este Angyalföldön, persze az nem 150 lovas volt. 150 lóerő, kimondani is sok, hát még egy ilyen kisautóba elrejteni.
© Mitsubishi Motors |
A piac egyik legerősebb ezerötös motorja kénye-kedvére rángatja a kis piros autót, bár a fejlett elektronikai rendszer meggátolja a kicsúszást, a kipörgést, a kifarolást. Élvezet vele minden kanyar, az elektronika közbelép, visszavesz a teljesítményből, ha valamelyik kerék elveszítené tapadását. A Colt Turbo minden fordulatszámon kiválóan gyorsul, még ötösben, negyvenről is pillanatok alatt ugrik százra. 100 alatt nem is nagyon lehet menni vele. Csak a rossz időjárás és nagy forgalom miatt fogja vissza magát a pilótája, de ha megnyílnak a sávok, leszáll az este, kezdődhet a féktelen száguldás. Azaz a jól fékezhető rohanás, ugyanis az ABS-szel, fékerő-elosztóval felszerelt autó könnyedén megáll, a fékek harapósak, a peres gumik jól tapadtak. Bár folyamatosan frászban voltam, mikor száll el konkrétan a tesztautó, hisz szálszakadással hoztam el az importőrtől. De szerencsére semmi gond nem volt, az autóval hóban is biztonsággal lehetett haladni, természetesen jóval lassabban, mint szerettem volna.
Iszik, mint a gödény
© Mitsubishi Motors |
Száguldozni már csak a fogyasztás miatt is érdemes, a kocsival ugyanis óvatos vezetési stílusban sem lehet benzint spórolni, a Colt Turbo minimum 10 liter benzint kér ebédre, egyszer sikerült egy városi utat megúszni 8,5 literrel. A fedélzeti számítógép mérései csak egy adott nap élnek, azaz hosszabb távon nem lehet mérni az átlagfogyasztást és az átlagsebességet sem. Szerencsére a benzintank állapotáról megbízható jelentést ad. Az audiorendszer külön dicséretet érdemel, jól szólt. A futurisztikus belső éjszaka a leglátványosabb ekkor a hifi, a klíma és középkonzol alsó része zöld neonfényben tündököl, ráadásul minden kijelző fénye, zöld, sőt sebességóra és a fordulatszámmérő skálája is zöldben izzik. Hétezres fordulat fölött természetesen zöldből átvált vörösbe.
[[ Oldaltörés: Hagyjuk otthon anyut (Oldaltörés) ]]
© Mitsubishi Motors |
A piciny csomagtérben sajnos nem lehet rögzíteni a csomagokat, ezért a kemény futóműnek köszönhetően komoly koncertet lehet összehozni hátul. Az osztottan is dönthető, hátul is sportos tartású üléspadot nem sikerült teljesen felhajtanom, elvileg lehet, de a tesztautómban valami folytán ez nem jött össze. A Colt Turbo is a csomag vagy utas kérdést teszi fel. A hátsó üléspad 15 centivel hátrébb tolható, ilyenkor viszonylag nagy utasteret kapunk, viszont csak nylonszatyrok férnek el a csomagtartóban, pontosan egy bevásárlókosárnyi cucc. Ha hátul kényelmesen akarunk két felnőttet utaztatni, akkor egy, maximum két sporttáska lehet minden cumónk.
De legjobb, ha senki sem ül be mögénk, ugyanis csak az első ülések előretolásával lehet bejutni hátra. Ezzel önmagában nem is lenne baj, csak az első ülések nem oda érkeznek vissza, honnan kiindultak, tehát minden alkalommal be kell állítani a megfelelő pozícióba. Apró bosszúság, de érezhető. Az idétlen kalaptartó teljesen fölösleges, csak akadályozza a bepakolást.
|
A kormány A váltó Ralis vezetési élmény |
Az alapfelszereltség része a négy légzsák, hátul Isofix bekötési pontokat találunk, az autó ötajtós változata négy csillagot kapott a tavalyi törésteszten. A biztonságot szolgálják a légzsákok és a menetstabilizáló mellett az ék alakú nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök is, amelyek visszaadnak valamit abból a látótérből, amiből egy jókora darabot elvesznek az A-oszlopok (persze nem az elveszett centiket adják vissza).
Mitsubishi Colt CZT |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1468 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 210 Nm 3500-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3810/1695/1520 |
Csomagtér | 220-645 liter |
Saját tömeg (kg) | 1070 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 210 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,0 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 8,6 |
Országúti | 5,7 |
Vegyes | 6,8 |
Tesztfogyasztás | 12,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 161 |
ÁRA | A tesztelt autó ára 4,499 millió Ft. |