Új, gyorsított HÉV-szerelvények is indulnak Gödöllő felé, csúcsforgalomban nem mennek közvetlen HÉV-ek Csömörre, viszont új kapcsolat lesz Kistarcsa és Csömör között. Mindez semmi ahhoz képest, amit a vonatozóknak kell majd elviselniük.
Hétfőn, február 4-én indul a Budapest-Miskolc vasútvonal Pécel és Aszód közti szakaszának teljes lezárása, 9 hónpig pótlóbuszozásra kell számítaniuk az arra közlekedőknek.
A MÁV-HÉV Zrt. a Facebookján azt írja:
- Munkanapokon napközben új járat indul H9 jelzéssel Csömör és Kerepes között Desiro motorvonatokkal.
- Munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőben Csömör és Cinkota között Desiro motrovonatok is közlekednek, cserébe a HÉV-ek ezen időszakban nem járnak Csömörre, át kell szállni Cinkotán.
- Munkanapokon reggel és délután a csúcsidőben sűrítő járatok indulnak az Örs vezér tere és Kerepes között, kifelé gyorsított vonatként, azaz több megállót kihagynak.
- Emellett gyorsított járatok indulnak reggelente Gödöllőre és vissza.
- Bizonyos időszakokban 3 helyett hatkocsis vonatok indulnak Gödöllőre.
A hatvani vonal lezárása miatt sűrítették a HÉV-eket, de több kellemetlenségre is készülni kell, ami amúgy elkerülhető lett volna. Például csak az IC-k utasai szállhatnak át Hatvanban közvetlen pótlóbuszra Budapestre, a sebesvonatok utasait Hatvantól Pécelig vinnék csak pótlóbusszal, utána még egy átszállással visszaültetnék őket a vonatra.
Februártól 10 hónap pótlóbuszozás vár a Miskolc felé vonatozókra, pedig elkerülhető lenne
A Közlekedő Tömeg szerint egy vágányon mehetnének a vonatok, de ha nem, kerülővel akkor is elérhetnék a fővárost Miskolcról. Petíciót indítottak.
Pedig a szervezet szerint a közlekedést egy vágányon a lezárás során is fenn lehetne tartani, de a lezárás során is lehetne végig közlekedtetni az intercityket Vácon át.