Elkerülhető lett volna több baleset a budai fonódó, illetve az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF szerelvények fékrendszerének átalakításával. Erről a villamosok vezetői beszéltek az InfoRádiónak.
A sofőrök gyengének tartják a spanyol gyártmányú járművek fékerejét, ezért más típusokhoz képest hosszabb fékúttal kell számolniuk az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője szerint. Kolák András azt is mondta, hogy ha egy, a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezetőnek vészfékeznie kell, akkor a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. Nincs mód a fékhatás feloldására, ha a veszély elhárult.
Ez pedig Kolák András szerint gyakran balesethez vezet az utastérben.
Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek."
Az is előfordult már, hogy vészfékezéskor betörte a vezetőfülke üvegét egy elsodródó utas.
A Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja, Deák Krisztián erről azt mondta az InfoRádiónak, hogy a CAF-ok fékútja valóban hosszabb, mint a többi, Budapesten közlekedő villamosé, ez azonban csupán több odafigyelést igényel a vezetőktől. A vészfék feloldhatatlansága azonban szerinte is problémát jelent.