Egy halálos áldozata van a Fejér megyei repülőgép-balesetnek, egy másik személy életveszélyes állapotban van. Valószínűleg oktatóvezetés zajlott a géppel.
A csütörtök dél körül a Fejér megyei Úrhida közelében lezuhant sportrepülőgép egyik utasát nem tudták újraéleszteni, míg a másik utason a kórházba szállítás előtt, a helyszínen életmentő beavatkozást végeztek, de állapota így is életveszélyes – közölte az Országos Mentőszolgálat szóvivője.
Győrfi Pál elmondta, hogy a riasztást követően a balatonfüredi és a budaörsi mentőhelikopter, valamint Székesfehérvárról egy esetkocsi is a baleset helyszínére érkezett. A baleset áldozatát, egy hatvan év körüli férfit élettelen állapotban találták, szakszerű újraélesztése nem hozott eredményt.
Társa, egy 55 év körüli férfi eszméletlen volt a mentők kiérkezésekor. Életmentő beavatkozást végeztek rajta: lélegeztető gépre tették, mellkasi drént helyzetek be és infúzióra kötötték. Ezt követően az egyik mentőhelikopter a székesfehérvári kórházba vitte.
A szóvivő elmondta, hogy a férfi többszörösen súlyos, életveszélyes állapotba került, mivel koponya- és csonttörései, mellkasi sérülései, illetve belső vérzése van.
Oktatás folyhatott
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szerint az első információk arra utalnak, hogy oktatórepülést hajthattak végre a csütörtökön lezuhant Sting S4-es ultrakönnyű repülőgéppel. Bajkó Erika szóvivő szerint az esetnek volt egy szemtanúja is, őt később részletesebben is kikérdezik. A gépen volt mentőernyő, használták és működött is, de a kis magasság miatt nem tudta megakadályozni a tragédiát - mondta.
A kétüléses TL-2000 Sting S4-es gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.