2015. április. 09. 14:21 MTI Utolsó frissítés: 2015. április. 09. 17:19 Közlekedés

Alagutat fúrna a Mount Everest alá Kína

A Nepál-Kína vasútvonal részeként álmodták meg az újabb grandiózus építészeti vállalkozást. Ha a projekt megvalósul, a világ legmagasabb hegysége alatt nagyon hosszan húzódó vájatot kell kialakítani, amit nehezít, hogy komoly szintkülönbségeket kell áthidalni.

A Kínát Nepállal összekötő vasútvonal részeként a Mount Everest alatt átvezető alagutat tervez építeni Peking, később Kína egészen Indiáig hosszabbítaná meg a vonalat.

A China Daily napilap csütörtöki beszámolója szerint Peking a már létező nyugat-kínai Csinghaj-Tibet vasútvonal kiterjesztésének szánja a Nepálba vezető vonalat, melyet “Nepál kérésére” készít elő és az évtized végéig megvalósíthatónak lát.

Az újság a Kínai Műszaki Tudományos Akadémia szakértőjét, Vang Meng-sut idézi, aki szerint a kivitelezés hatalmas kihívást jelent a szakemberek számára, mivel a világ legmagasabb hegysége alatt nagyon hosszan húzódó vájatot kell kialakítani, amit nehezít, hogy komoly szintkülönbségeket kell áthidalni. Az alagúton áthaladó, Nepál fővárosába, Katmanduba vezető szerelvények a természeti adottságok miatt legfeljebb csak 120 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak – vélte a szakember.

A Kína-Nepál vasútvonal tervét tavaly év végén a Katmanduba látogató kínai külügyminiszter, Vang Ji is megemlítette: a vonal további bővítése a Kína és India közötti, nagy jelentőségű kereskedelmi összeköttetést is szolgálhatná.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?