Közlekedés hvg.hu 2015. március. 23. 15:19

Így magyarázza a BKK a budapesti gigadugót

Egy időben kell elvégezni a kényelmetlenséggel járó építkezéseket, hogy tartani tudják az uniós határidőket, és ne kelljen többször is lezárni egymáshoz közel eső területeket – egyebek mellett ezzel indokolja a BKK azt, miért vált hétfőtől a szokottnál is nehézkesebbé a főváros közlekedése. Építik Budán a fonódó villamoshálózatot, felújítják a 4-es, 6-os villamos pályájának jelentős részét, tart a Széll Kálmán tér átépítése, és a Margit hídon is végeznek kisebb garanciális munkákat. Mindezt egyszerre, sok héten át.

Aki autóba ült hétfőn, és megpróbált végighajtani például a Nagykörúton, a Margit körúton vagy Árpád fejedelem útján, megtapasztalhatta, hogy milyen, amikor gyakorlatilag megközelíthetetlenné válik a belváros. Olvasóink fotóit itt láthatják a reggeli gigadugóról.

A BKK hétfő délután egy viszonylag részletes közleményben próbálta elmagyarázni, miért van torlódás, illetve miért fogtak hozzá egyszerre nagyobb fejlesztésekhez.

Dugó a Nagykörúton
Fülöp Máté

A budai fonódó villamoshálózat kiépítését és a Széll Kálmán tér teljes átépítését az uniós határidők miatt kell minél hamarabb elvégezni. A nagykörúti villamosvonal Aradi és Tátra utca közötti szakaszát utoljára másfél évtizede újították fel, a Margit híd budai hídfőjénél lévő szakasz kapcsolódik majd a budai fonódó hálózathoz, a Margit hídon pedig a hőtágulás miatti mozgásukat kiegyenlítő szerkezeti elemeket cseréli ki garanciálisan az átkelőt korábban felújító társaság.

Az érintett szakaszon több munkát végeznek el egyszerre, a felújítások így okozzák majd a legkisebb kényelmetlenséget. Ha egymás után, több részletben végeznék el a részmunkákat, úgy a forgalomkorlátozások jóval tovább okoznának kellemetlenséget a fővárosiaknak – magyarázta a BKK.

Erre példa az, hogy a budai fonódó hálózat kialakításával együtt új villamospályát építenek a Margit híd budai hídfőjénél, a Mechwart ligetnél és környezetében, valamint a Széna téren is. Ezzel együtt a csatornázási művek is végez rekonstrukciót errefelé.

Felbontották a villamospályát a Mechwart ligetnél
MTI/Soós Lajos

A Széll Kálmán teret az elmúlt hetekben túrták fel, ott átépítik a metróállomás felszíni épületét, új síneket építenek a 4-es, 6-os villamosoknak és perontetőt. Csatornáznak is, valamint vízvezetéket építenek a téren.

A Margit híd budai hídfőjénél váltókat, vágánykereszteket építenek be a villamospályába, valamint az Óbudáról kiágazó új síneket. Maga a pálya sokkal modernebb lesz, mint volt, hogy buszok is ráhajthassanak. A 4-es, 6-os villamosok itteni megállóját szintén átépítik, illetve közműkiváltást végeznek.

A Margit híd budai hídfőjénél is felszedték a síneket
MTI/Soós Lajos

A Margit hidat nemrég újították fel, így ott nem lesz nagy munka: az átkelőn átvezető villamospályán néhány dilatációs elemet cserélnek, amit a kivitelező saját költségén, garanciálisan végez el a vágányzár idején.

Erre kanyarodott korábban a 4-es, 6-os villamos a Széll Kálmán tér felé
MTI/Soós Lajos

A Tátra utcától az Aradi utcáig teljesen átépítik a 4-es, 6-os villamosok pályáját. A Tátra utca–Nyugati tér közötti szakaszt 1997-ben, a Nyugati tér–Rákóczi út közötti szakaszt 1994-ben építették. Amikor 2006-ban forgalomba állították a Combinókat, csak a megállókat és az áramellátó rendszert alakították át itt, mert a sínek akkor még jó állapotban voltak, de azóta tönkrementek – derül ki a BKK közleményéből.

* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség

Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.

Hirdetés