Először ment át villamos hétfő délelőtt a budapesti Rákóczi hídon. Egy Tatra típusú szerelvény, egy Combino és egy teherkocsi gördült végig először a vadonatúj pályán. A villamosok a Közvágóhídtól elmentek a Budafoki útig, majd vissza.
Az 1-es villamos végállomása egyelőre a Közvágóhídnál van. Régóta tervezték már, hogy tovább építik a pályát Újbuda felé. Az új végállomás a Fehérvári útnál lesz, és a tervek szerint a Kelenföldi pályaudvarig kiépítik a pályát, ha találnak ehhez támogatást.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület korábban azt közölte: információik szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
Január 15-én a Budapesti Közlekedési Központtól úgy reagáltak: az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad; a Rákóczi-híd próbaterhelése, az új villamospálya megépítése után, februárban vagy márciusban lehetséges. Csak a Rákóczi-híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon – tették hozzá.