Megtették első próbaútjukat az első új piros trolik Budapesten. Csuklós és szóló járművekkel is kihajtottak az utcákra, egyebek mellett a 74-es és a 75-ös vonalon, de az Örs vezér terén ugyancsak megjelentek a légkondicionált trolik. Idén év végéig összesen 36 alacsonypadlós, kamerával felszerelt jármű érkezik Budapestre.
Az új járművek 4 kilométert felsővezeték nélkül is tudnak menni. Ez akkor hasznos, ha nincs áram valahol, baleset miatt elterelnek egy-egy járatot, vagy éppen egy olyan szakaszon is elérhetővé akarják tenni, ahol nem építettek ki felsővezetéket – emlékeztetnek a BKK Facebook-oldalán.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/700680cd-d021-4f19-b7d8-8b51a7a4934e.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/66003d9c-d7fc-4d02-8257-e9fbacabe2b6.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/63f63af7-d37e-4004-9295-3b70483e525d.jpg)
A trolikat folyamatosan szállítja a gyártó, de hivatalosan csütörtökön mutatták be az első járműveket. Az új kocsikat tesztelés után a zuglói és egyes belvárosi vonalakon állítják forgalomba.
Átszámoznák?
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a csütörtöki trolibemutatón arról beszélt: szerinte nincs rendben, hogy a trolivonalak számozása még mindig 70-től kezdődik, mert az a szovjet időszakra, illetve Sztálinra emlékeztet.
A budapesti troliközlekedés 1949-es újraindításakor Sztálin 70. születésnapja alkalmából kezdték 70-től számozni a trolivonalakat. Daróczi azt mondta: ha egy személyben rajta múlna, akkor új vonalszámozást vezetne be. Ennek azonban nyilvánvalóan költségei lennének, amelyek megtérülése kérdéses lehet.