A BKK megnevezte azokat a konzorciumokat, amelyek a budai fonódó villamoshálózat egyes részeit építhetik ki a Bem rakparton, illetve a Margit körúton. A munka a szerződéskötés után indulhat, pontos időpont még nincs. A teljes átépítést a tervek szerint 2015 végig fejezik be. Ha készen lesz a hálózat, átszállás nélkül lehet majd villamosozni Buda egyik végéből a másikba.
A budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére tavaly decemberben írtak ki közbeszerzési eljárást.
A BKK Igazgatósága úgy döntött, hogy a hálózat Bem rakparti ágát a BEM Tram Konzorcium építheti meg, csaknem 4,4 milliárd forintért. A Margit körúti ág kivitelezésére az ÓBUDA Tram Konzorcium körülbelül 8,2 milliárd forintos ajánlatát fogadták el.
A fejlesztés lényege, hogy az egykori 17-es villamos vonalát összekötik a 19-es, 41-es és 61-es villamosok vonalával. Így Óbudáról átszállás nélkül lehet majd eljutni a Széll Kálmán térre, Kelenföldre vagy Albertfalvára. A Margit körúti ág kiépítésénék a költségek 90,4, a Bem rakparti ágnál pedig 63,8 százalékukat fedezik uniós forrásból.
A következő hónapokban Buda több pontján építik át a villamospályát, a megállókat, korszerűsítik az áramellátást. A Bem rakparton teljesen új pályát építenek, de az ottani fasort az ígéretek szerint meghagyják. Átépítik a Zsigmond teret, a Széll Kálmán tér vágányait, a Germanus Gyula parkot. Sokfelé lesz útfelbontás, közműépítés, útfelújítás is, bár a munka egy részét áprilisban már elkezdték. Az ígéretek szerint a régi 17-es villamos vonala új arculatot kap.
A győztes konzorciumokkal a tíznapos szerződéskötési moratórium letelte után köthetnek kivitelezői szerződést, ha addig nem érkezik előzetes vitarendezési vagy jogorvoslati kérelem – közölte a BKK.