Afrikai milliomosokra utazik a Porsche
A nigériai Lagos városának leggazdagabb negyedében nyitotta meg új szalonját a német Porsche autógyár, remélve, hogy ezzel sikerül profitálnia a helyi multimilliomosok luxusimádatából.
A tehetős nigériaiak már most kedvükre válogathatnak az Aston Martinokat és Lamborghiniket kínáló üzletekben, ám a Porsche azt reméli, hogy a helyi útviszonyokhoz igazított masszív autók gyártásának ígéretével hamar sikerül magához csalogatnia a vásárlókat.
A gyár tervei között szerepel, hogy Abujában is nyit kereskedést. A főváros felújított úthálózata valószínűleg kedvezőbb piac lesz a legújabb Porsche 911-es sportkocsi számára, és persze az sem utolsó szempont, hogy a helyi politikusok a világ legjobban fizetettjei közé tartoznak.
A luxustermékeket kínáló márkák egyre inkább kezdik felfedezni maguknak a fekete-afrikai régiót, amely erőteljes gazdasági fejlődésnek indult az elmúlt évtizedekben. Afrika öt leggazdagabb embere közül kettő Nigériában él. A kontinens legnagyobb kőolajtermelőjének számító ország elitje rendkívül megszedte magát az elmúlt pár évtizedben, míg az ország teljes népességének hatvan százaléka él mélyszegénységben.
Az autógyár nigériai részlegének vezérigazgatója, Julian Hardy szerint jelenleg mintegy kétszáz nigériai állampolgárnak van Porschéja: a járművek értékesítése már tavaly júliusban, az üzlet hivatalos beindítása előtt megkezdődött, illetve a helyi multimilliomosok már évtizedek óta külföldről szerzik be a sportkocsikat.
A vállalat idén száz autót szeretne értékesíteni, a jövőben pedig nagyjából háromszázon akarja stabilizálni az éves eladási arányt. A Porsche érkezése előtt már egyebek között az LVMH luxusipari csoport is sikerrel megvetette a lábát az országban.
A párizsi Jeune Afrique magazin szerint tavaly Nigéria szerezte meg az első helyet a kontinens legnagyobb pezsgőfogyasztóinak "versenyében": 2010-ben összesen 593 ezer üveg fogyott az országban, ötven százalékkal több, mint a rivális Dél-Afrikai Köztársaságban.