Kínában már az egymást követő második hónapban csökkent az autóértékesítés, elsősorban az állami ösztönző rendszer megszüntetése miatt.
A kínai autógyártók szövetségének (CAAM) vasárnap közzétett adatai szerint májusban 1,19 millió kocsit helyeztek forgalomba, közel 14 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző hónapban.
A kormány idén januárban szüntette meg azt a kedvezményt, amelyet az autóvásárlók kaptak, ha üzemanyagtakarékos kisautót vettek. Egyszersmind a pénzügyminisztérium január 1-től 10 százalékos forgalmi adót vetett ki.
A kis fogyasztású kocsik vásárlásának támogatását a kormány 2009-ben indította útjára a kínai autóipart támogató egyéb ösztönző intézkedésekkel együtt, amelyeknek köszönhetően még abban az évben Kína lett a világ legnagyobb autópiaca, megelőzvén Amerikát. Mindamellett ágazati elemzők megjegyezték: nem lehet fordulatról beszélni, az autópiac fundamentumai változatlanul erősek, drámai változásra nem kell zámítani.