BrandContent Mastercard 2022. július. 06. 11:30

Hasznos segítség az online kasszát működtető vállalkozásoknak

Egy online kereskedői felületen követni fizikai és webáruházunk forgalmát, részletesen látni a különböző fizetési módokat (készpénz, bankkártya, utalvány, egyéb), továbbá egy helyen elérni a számláinkat, a költségeinket és minden, az eladáshoz kapcsolódó értékes információt, méghozzá a saját igényünk szerint? Ez ma már nem is lehetetlen. Hála egy hazai vállalkozásnak, a PSC Central Eastern Europe Kft.-nek, amely Európában elsőként hozott létre egyedülálló, mindenre kiterjedő komplex rendszert. A részletekbe a cég egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, Molnár Tamás avat be.

Olvasóink már 2020 novemberében találkozhattak a PSC Central Eastern Europe Kft. nevével. Méghozzá annak kapcsán, hogy bemutattuk az innovációjukat, egy egyedülálló online pénztárgépet, amely segítségével az online kasszával rendelkező vállalkozások teljesíthetik azt a 2021. január 1-jétől hatályos előírást, miszerint legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget kell biztosítaniuk. De azért soha nem árt az ismétlés, mikor, hogyan alakult a PSC, kik a tulajdonosai?

A PSC CEE Kft.-t velem együtt öt magánszemély alapította 2017-ben, akik korábban a készpénzmentes fizetési, valamint a fiskális üzletágban tevékenykedtek. Összeszámoltuk, együtt több mint hatvan év tapasztalattal rendelkezünk.

Ugyanakkor tőkebefektetők is állnak a PSC CEE mögött, akik száma 2020 novemberéhez képest még eggyel nőtt is. A volt pénzügyminiszter, Oszkó Péter nevével fémjelzett OXO Technologies kockázatitőke-befektető alap, valamint az állami MFB Bank leányvállalata, a Hiventures mellé ugyanis időközben csatlakozott az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, a Csányi Sándor közvetett tulajdonában lévő Bonitás Befektetési Alapkezelő Zrt. Ezáltal cégünk már eddig is tekintélyes pénzügyi és szakmai háttere még tovább erősödött.

Ki a célcsoportjuk?

Pénzintézeteknek, bankoknak, telekommunikációs cégeknek, illetve kereskedőknek nyújtunk tanácsadási szolgáltatásokat a készpénzmentes fizetés különböző üzleti ágazataiban, mint például az e-kereskedelem, bankkártya-elfogadás és -kibocsátás, digitalizáció, mobilfejlesztés, fizetések, értékesítés, marketing és projekt-menedzsment területein.

Emellett olyan megoldásokat fejlesztünk ki – elsősorban kisebb cégeknek, azaz mikro-, kis- és középvállalkozásoknak (mkkv) –, amelyek nem tudják megfizetni a szoftveróriások alkalmazásait. Arra törekszünk, hogy az ügyfeleinket bevezessük a digitalizáció világába a modern fizetési megoldásainkkal, illetve az integrált rendszereinkkel, amelyek nemcsak megkönnyítik a mindennapi életünket, de könnyen elérhető, érthető, illetve megfizethető szolgáltatásokat nyújtanak.

Fülöp Máté

A 2020 novemberi beszélgetésünkkor azt helyezte kilátásba, hogy a PSC a következő két évben a nyílt bankolásra kíván fókuszálni. Mielőtt belevágnánk a részletekbe, a témában esetleg nem jártas olvasók számára is érdemes tisztázni, mit is jelent a nyílt bankolás.

Ennek lényege, hogy a bankok kötelesek hozzáférést biztosítani a számlaadatokhoz harmadik felek számára, de csak akkor, ha ennek két előfeltétele teljesül. Az egyik, hogy ez a bizonyos harmadik fél rendelkezzen egy úgynevezett AISP-engedéllyel, ami számlainformációkat összesítő szolgáltatás nyújtására jogosít. A másik kikötés pedig értelemszerűen az, hogy az ügyfél áldását adja arra, hogy a bankszámla-adataihoz harmadik fél hozzáférhessen.

De miért egyeznének bele ebbe az ügyfelek, mi a jó nekik ebben?

Ez számukra azért lehet előnyös, mert így bankfüggetlen módon látják a számláikat, akár mobilról is kezelhető felületen indíthatnak utalásokat vagy követhetik, hogy mi zajlik az üzletükben, ráadásul kedvező havi díjak mellett.

Akkor most rátérhetünk a mostani beszélgetésünk apropójára, vagyis hogy a PSC milyen szolgáltatásokat nyújt az mkkv-k számára?

A Magyar Nemzeti Bank 2021. évi engedélye alapján minden kereskedelmi egységre rászabható, azaz rendkívül rugalmas szolgáltatói csomagot kínálunk, amelynek négy fő eleme van: saját webshop, saját portál, saját fejlesztésű kassza, minden kártyatípust elfogadó POS-terminál, illetve az Android okostelefonokra fejlesztett SoftPOS bankkártya elfogadó alkalmazás.

Ez, mint látható, egy teljeskörű, modern kereskedelmi csomag, ami nem megfizethetetlen, azaz könnyen hozzáférhető. Ráadásul állandóan működő backoffice támogatja a partnereket és viszonteladókat.

Bontsuk ki ezt a szolgáltatói csomagot! Annak egyes elemei hogyan működnek?

Az általunk létrehozott rendszer összekapcsolja az elektronikus fizetési eszközöket (a POS-terminált, illetve annak mobil változatát, a SoftPOS-t) az online pénztárgépet és a webáruházat. Így egy helyen lehet nyomon követni a tranzakciós adatokat és bevételeket, továbbá felügyelni az összes, egy tulajdonos által akár több üzletében is működő eszközt. Mindezt – ahogy már a nyílt bankolás lényegének összefoglalásakor említettem – bankfüggetlenül, online elérhető módon.

Ez azt jelenti, hogy a kereskedők az üzleteikben vagy okostelefonjuk segítségével bankfüggetlenül fogadhatnak el bankkártyát, saját fejlesztésű érintőképes online pénztárgépet használhatnak és webáruházat nyithatnak?

Pontosan. E megoldások összekapcsolva, egymással összehangoltan működnek, a kereskedői információs webes portálon keresztül pedig követhetőek az értékesítések. Mindezeken felül pénzforgalmi intézményként a nyílt bankolási technológiák alkalmazásával további megoldásokat teszünk lehetővé. Olyan eszközöket fejlesztettünk, amelyek egyszerre nyújtanak megoldást a kereskedők igényeire.

Fülöp Máté

Ez a megoldás milyen termékekben testesül meg?

Négy terméket biztosítunk: SmartKassa, SmartPOS, SmartSoftPOS és a SmartWebshop, amelyeket a SmartPortal elnevezésű portálban kapcsolunk össze.

A NAV által elfogadott online pénztárgép, a SmartKassa használatával a kereskedő hozzáférést kap a saját online kereskedői felületéhez, a SmartPortal-hoz, ahol valós időben követheti a tranzakcióit, hozzáférést adhat a könyvelőjének és elemezheti az értékesítéseit. A SmartPortal ugyanis azt teszi lehetővé, hogy a kereskedő egységes rendszerben láthassa és kezelhesse a forgalmi adatait, ami nagy segítség lehet a mindennapi döntéseik meghozatalához és a tervezhetőséghez.

A SmartKassa-hoz jár a SmartPOS-terminál, amelyet lehet használni más pénztárgépekkel vagy önállóan is. És a POS-rendelés mellé most 0 forintos havi díjjal lehet igényelni a Smart SoftPOS-terminált, amelyhez mindössze egy Android-alapú, NFC-képes okostelefonra van szükség, ami azt jelenti, hogy a kereskedő bárhol képes lesz bankkártya elfogadására.

Ugyanakkor a SmartWebshopban is el lehet fogadni bankkártyát, ehhez nem kell külön szerződést kötni, a SmartWebshop-pal együtt érkezik az online kártyás fizetés is. Vagyis minden olyan eszköz, amelyen keresztül a vásárló fizet (bankkártya, webshop, pénztárgép), egymással összekapcsolva, hosszú távon is használható, és bankfüggetlenül működik. Ezek egyszerű szerződéskötéssel, a lehető legminimálisabb papírmunkával járó megoldások, észszerű és megfizethető költségek mellett.

Ennyire komplex rendszer nincs Európában, egyes elemei léteznek külön-külön, de ez az első csomag, ami mindenre kiterjedt.

Fülöp Máté

És mi a helyzet azokkal, akik akár évtizedeken keresztül a papíralapú megoldásokhoz szoktak és nehezen boldogulnak a modern kor legújabb, online fejlesztéseivel?

Tisztában vagyunk azzal, hogy főleg a középkorúaknál kicsit idősebb vállalkozóknak nehézségei vannak a belépések/kódok és e-mail-címek hadával. Számukra az a jó hírünk, hogy a szolgáltatásaink igénybevétele esetén garantáltan biztonságosan lehet intézni a banki utalásokat és mindent megtalálni egy helyen a minden ügyfelünk számára biztosított SmartPortal-ban, ami egy vállalkozáshoz szükséges. Ezzel a rendszerrel a versenyképesség mostantól nem álom, hanem valódi és kézzelfogható.

Milyen esetekben lehet ez előnyös a kereskedőknek?

Például most, amikor a meglódult infláció miatt a szokásosnál gyakoribb átárazásokra kényszerülhetnek. Ez a szolgáltatásunk segítségével villámgyorsan, akár egy gombnyomással megtehető. Mostantól ugyanis a raktározáson keresztül a logisztikán át a számlák, a bevételek és kiadások pár kattintásra, érthetően kimutatásra kerülnek, bárhonnan a világon.

A végére akkor már csak egy kérdés. Akit meggyőztek az érvek és megrendeli, mennyi idő múlva tudja használni a megoldásukat?

Maximum két héten belül.

A tartalom a Mastercard megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.