BrandContent HONOR 2021. november. 24. 07:30

Intelligens világot építeni, függetlenül

Grandiózus tervekkel és egy elképesztő tulajdonságokkal rendelkező csúcstelefonnal kezdi meg önálló életét a HONOR. Ennek apropóján Alex Wang Xi-vel, a cég közép-kelet-európai részlegének ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, az okostelefonok mellett olyan témákat is érintve, mint az okosotthonok vagy a mesterséges intelligencia.

Grandiózus tervekkel és egy elképesztő tulajdonságokkal rendelkező csúcstelefonnal kezdi meg önálló életét a HONOR. Ennek apropóján Alex Wang Xi-vel, a cég közép-kelet-európai részlegének ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, az okostelefonok mellett olyan témákat is érintve, mint az okosotthonok vagy a mesterséges intelligencia.

A Honor 2013-as alapításakor kedvezőbb árú okostelefonokkal lépett ki a piacra. Most azonban önálló márkává válva hamar megmutatta, hogy igen komoly tervei vannak a piacot illetően. Az idén októberben bemutatott Honor 50 okostelefon a cég zászlóshajójaként valósággal elkápráztatta a technológia iránt érdeklődőket, csúcsminőségű hardverével – erről később – és elegáns megjelenésével.

Az okosotthon már több évtizede népszerű hívószó az IT-szektorban, azonban érdemben csak az elmúlt 10-15 évben kezdődött meg a hasonló technológiák komolyabb térhódítása. Ön hogyan látja ezt a területet napjainkban?

Alex Wang Xi: A Honor a széles nemzetközi piacot látja el okos eszközökkel, elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ikonikus technológiai márkává váljunk, és ezen keresztül minden embernek, minden élethelyzetben hozzáférhetővé tegyük az „okos élet” lehetőségét.

Alex Wang Xi, a Honor közép-kelet-európai részlegének ügyvezető igazgatója
HONOR

Az okosotthon-technológiák terjedésében komoly szerepe van az olyan technológiák megjelenésének, mint az 5G vagy a mesterséges intelligencia, amelyek új korszakot nyitnak az életünkben, egy olyan korszakot, amelyben minden mindennel összekapcsolódik. Ez óriási lehetőségeket jelent, amely rengeteg márka figyelmét felkeltette. Felismertük, hogy a mai fogyasztók az életük minden területén olyan megoldásokat keresnek, amelyek intelligensek és amelyek zökkenőmentesen belesimulnak a hétköznapi életükbe. A Honor erre az úgynevezett 1+8+N megközelítést alkalmazza, amelynek lényege, hogy a mesterséges intelligenciát az okostelefonjaink lelkévé téve integrált élményt kínálunk a felhasználóinknak, az életük minden területén, legyen szó munkáról, szórakozásról vagy épp utazásról. Eközben olyan eszközöket is fejlesztünk, mint a notebookok, okosképernyők, táblagépek, hordható eszközök, vezeték nélküli fejhallgatók és routerek, amelyek szintén részei ennek az ökoszisztémának.

A Honor önálló cégként folytatja: hogyan határozták meg a pozíciójukat?

A.W.X.: A Honor korábban világszerte a fiatal felhasználók körében számított vezető márkának, most azonban minden korcsoport és felhasználói csoport szemében ikonikus márkává szeretnénk válni, amelyen keresztül egy intelligens világot építenénk mindenki számára. Ahhoz, hogy ezt elérjük, komolyan fejlesztjük a termékportfóliónkat, és a cég belső működését is áramvonalasítjuk, annak érdekében, hogy a különféle felhasználói csoportok igényeire szabott eszközökkel kielégíthessük a prémium ügyfeleink és a hétköznapi felhasználók igényeit is. A termékcsoportjaink mindegyikét szeretnénk elérhetővé tenni minden árkategóriában.  Magyarországra is ezt a teljes termékpalettát szeretnénk elhozni a végfelhasználóknak, az új telefonoktól kezdve a laptopokon, hordható eszközökön és táblagépeken át a további okos technológiai megoldásokig. Eközben pedig továbbra is szoros együttműködésben vagyunk a különféle szolgáltatókkal és egyéb partnereinkkel.

Az új Honor 50 termékcsalád kifejezetten a fiatalabb felhasználók igényeit szem előtt tartva készült. Hogy látja, mennyit változtak ennek a generációnak az okostelefonokkal kapcsolatos igényei az elmúlt évtized során?

A.W.X.: A Honor 50 elsősorban a stílusérzékeny felhasználók és a vloggerek igényeit szem előtt tartva készült. Olyan felhasználókra gondolok, akiknek egyaránt fontos a látványos megjelenés, valamint az erős és innovatív kamera-funkciók. A fiatalabb generációknak napjainkban óriási igénye van rá, hogy a hétköznapjaik pillanatait megörökítsék és megosszák a közösségi platformokon. Látjuk az ezzel kapcsolatos trendet, amely egyre népszerűbbé válik: a rövid videóformátumok kiváló minőségben és kreatív módokon történő megosztását.

Ha már a vlogging műfaját említette: a Honor 50 éppen olyan problémákra kínál megoldást, amely az efféle tartalomgyártáshoz kapcsolódik. Pontosan milyen területeken nyújt segítséget a készülék a felhasználóknak?

A.W.X.: A Honor 50 kamerarendszerét hardveres és szoftveres szempontból is felfrissítettük, hogy a lehető legkiválóbb élményt nyújtsa. A hardvernél ez egy 32 megapixeles előlapi kamerát jelent, 90 fokos látószöggel, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre több ember és részletesebb háttér is megjelenhessen a felvételeken. A hátlapra összesen négy kamera került, amelyből a fő egység egy 108 megapixeles kamera, amely elképesztő, 12032 x 9024 pixeles felbontást és hatszoros zoomot kínál a videók készítéséhez, így akár nagyobb távolságból is kristálytiszta felvételeket lehet vele készíteni. Ehhez csatlakozik egy 8 megapixeles nagylátószögű kamera, illetve egy 2 megapixeles makró-, és egy szintén 2 megapixeles „mélységi” kamera, amely elképesztően éles felvételek készítését teszi lehetővé, nappal és éjszaka egyaránt.

Ami pedig a szoftvert illeti, hat olyan többlencsés rögzítési módot kínálunk, amely egészen új szintre emeli a vlogging műfaját. Például, a felhasználók bármikor válthatnak az elő-, és a hátlapi kamerák között, de akár egyszerre is rögzíthetik a látványt, a készülék két oldalán. Emellett, a hátlapi kamerákkal akár párhuzamosan is készíthetőek felvételek, így egyszerre lehet használni a 108 megapixeles főkamerát és például a nagylátószögű objektívet. Lehetőség van kép a képben rögzítésre is, de akár a gyorsított vagy a lassított felvételek készítésére is. Emellett, az úgynevezett Story Creator üzemmódban 9 sablon segít a felhasználóknak, hogy eltérő hangulatú felvételeket hozzanak létre.

A 108 megapixeles kamera láttán csak pisloghat a konkurencia. Mit gondol, milyen innovációk érkezhetnek az okostelefonos kamerák szemensébe?

A.W.X..: A Honor saját tudásbázisa kulcsfontosságú ezen a téren, az olyan technológiáinkkal, mint a GPU Turbo, a Link Turbo, a többkamerás videorögzítés vagy épp a navigáció. Rendkívül mély tudás birtokában vagyunk a kameratechnológiát illetően, ami lehetővé tette, hogy kifejlesszük a saját képfeldolgozó algoritmusunkat, amely a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően egyedülálló élményt nyújt a felhasználóinknak.

Felismertük, hogy milyen fontos trendet jelent a videók készítése és megosztása, ezért a Honor 50 széria egy komoly minőségi ugrással komplex vloggolási lehetőségeket ad a felhasználóink kezébe.

A Honor készülékeiben már most is jelen van a mesterséges intelligencia. Hogy látja, milyen szerepet tölt majd be az életünkben ez a technológia a következő 5-10 évben?

A.W.X.: A mesterséges intelligencia ma már mindenhol jelen van. A MI-k tanulási és adatfeldolgozási képességei ezért egyre fontosabbak, ezt mi is felismertük és ezen a téren elkezdtünk együtt dolgozni a Qualcomm processzorgyártó szakembereivel. Egyébként épp a Honor volt az első cég, amely az okostelefon-gyártók közül belépett a mesterséges intelligencia korába, a 2016-ban bemutatott Honor Magic készülékünkkel, amelyről akkor sok szaklap elismerően írt. Már az akkori telefonunkban is rengeteg MI-alapú funkció üzemelt, például a Honor Magic Live automatikusan megjelenítette a telefon kijelzőjén a színházjegyünk foglalási számát, amint megérkeztünk a színház épületébe.

Az okostelefonos mesterséges intelligencia a Honor egyik szakterülete, olyan más területekkel együtt, mint a biztonság, a teljesítmény, a fotózás, a telekommunikáció és a design. Ezek az okostelefonok fejlesztési ciklusának legfontosabb területei, amelyeken belül eddig soha nem látott technológiákat fejlesztünk.

A tartalom a Honor megbízásból, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.