Mit tudnak a kínai webshopok? Miért vásárlunk egyre többet ilyen helyeken?

3 perc

2023.12.19. 11:10

A kínai online boltok népszerűsége 2022 második felétől ívelt fel. Összeszedtük az okokat. Cikkünkben arról is olvashat, milyen gondokkal küzd a magyar internetes kiskereskedelem.

A külföldi webshopok részaránya rohamosan nő a magyar vásárlók körében: a GKID Research & Consulting felmérése szerint az online vásárlók közel háromnegyede rendelt már olyan áruháztól, amelynek nincs magyar honlapja. 2022-ben a legnépszerűbb külföldi webáruházak között volt a kínai AliExpress, az amerikai eBay és Wish, a kínai Banggood és új belépőként a szintén kínai Shein is. Utóbbitól a tavaly megkérdezettek 18 százaléka rendelt terméket a megelőző egy év során, idén szeptemberre ez az arány 25,3 százalékra nőtt, és ezzel az AliExpress után a második legnépszerűbb külföldi webáruházzá nőtte ki magát.

Beszédes, hogy a legutóbbi felmérésben az öt legnépszerűbb külföldi e-kereskedelmi honlapról rendelők száma jelentősen csökkent 2023 februárjához képest – a kivétel a Shein, amely viszont nagyot nőtt: a megkérdezettek negyede rendelt az elmúlt egy évben a kínai áruházból. A külföldi vásárlás okai között a válaszadók közel kétharmada a kedvezőbb árakat, 40 százalékuk a szélesebb, illetve az itthon nem elérhető választékot említette.