Egyéjszakás kaland vagy nemi erőszak? A vád című film szenvedélyes, és nem ad kész választ
A múlt hét óta mozikban látható, felkavaró francia film nézője a három kellemetlen pozíció bármelyikét elfoglalhatja: a vád, a védelem vagy az egyszerű kíváncsiskodó perspektívájából mondhat ítéletet egy olyan esetről, amelyen a két résztvevőn kívül senki más nem volt jelen.
Az a bizonyos éjszaka olyan jól indult. A fiú, a család szeme fénye egyetemi tanulmányait megszakítva hazajött az Egyesült Államokból pár nap pihenésre, vagy bármi másra, amivel el lehet tölteni az időt egy akkora párizsi lakásban, ahol a konditeremből az ajtónyitáshoz percekig tart az út. Alexandre (Ben Attal) lekászálódik a szobabicikliről, beengedi a három rendőrt, majd pár pillanat múlva azzal szembesül, hogy nemi erőszakkal vádolják, és ettől fogva örökre megváltozik az élete.
A feljelentő, a néhány órája megismert Mila (Suzanne Jouannet) ugyanúgy töredékcsaládban él, mint ő, de ez a két töredékcsalád több szálon is kötődik egymáshoz. A helyzet felettébb bizarr, mindez lehetne egy olyan vígjáték alaphelyzete is, amilyeneket Yvan Attal korábban rendezett. Ebben a felállásban azonban semmi sem vicces, az csak az egyik különös helyzet, hogy Mila irodalomprofesszor apja otthagyta ortodox zsidó feleségét, és most Alexandre anyjával, Claire-rel (Charlotte Gainsbourg) él, aki viszont a fia médiaszupersztár apjával, Jeannal (Pierre Arditi) szakított.
Franciaországban évente 14 ezer nemi erőszakkal kapcsolatos feljelentést tesznek. A 78. Velencei Filmfesztiválon két éve debütált A vád ezek közül egy nagyon is életszerű esetet mutat be. Megtörténhet bárhol a világon, és meg is történt – a forgatókönyvet a rendező Attal a francia író, Karine Tuil a Stanford Egyetem campusán 2015-ben megesett hasonló esetet feldolgozó regényének alaphelyzetét megtartva írta.
A film előzetese: