A szálláshelyek nem érzik az adathegyeikért ígért állami reklámok áldásos hatását
A Magyar Turisztikai Ügynökség nagy adatgyűjtési felbuzdulása ellenére szinte semmit sem lehet mérni a szektor működésében, pedig sokat segíthetne a felgyűlt tudáshalmaz.
Egyik válságtól a másikig bukdácsol a turizmus: épphogy kiheverte a pandémiás időszakot, már be is ütött az energiakrízis.
Ezért alig lehet évről évre, szezonról szezonra mérni a szektor teljesítményét – így azt sem igazán lehet megmondani, mire jók a Magyar Turisztikai Ügynökség látványos, több országot lefedő, soknyelvű marketingkampányai, amelyekhez a szálláshelyek által nem kevés pluszmunka révén szolgáltatott (anonimizált) vendégadatokat is felhasználják.
Pedig az elvileg pontosan célzott, adatalapú akciók hatásait már 2020 óta érezniük kellene a magyar szállásadóknak.