A fiatalok többsége gondolja, hogy a klímaválság elpusztíthatja a civilizációt
Egy globális felmérés szerint a 16-25 éves korosztály tartja a legsürgetőbbnek a klímaváltozás elleni valóban hatékony fellépést. Az össznépességben kisebb arányban vannak az aggódók. Bár a társadalmi nyomást érezve egyre több vállalat is komolyan veszi a zöldülést, sok cég a valóságosnál jobb képet fest magáról.
Kétszáz fölé nőtt azon világcégek száma, amelyek csatlakoztak ahhoz a Climate Pledge (Klímavállalás) nevű programhoz, amelynek résztvevői úgy döntöttek, 2040-re nettó zéró karbonkibocsátók lesznek, azaz minimálisra csökkentik szén-dioxid-kibocsátásukat, s a még meglévő szennyezést különféle környezetvédelmi terveket megvalósítva ellentételezik. A kezdeményezés az Amazon internetes kereskedelmi óriás nevéhez fűződik, s a már csatlakozott cégek világszerte 7 millió embert alkalmaznak.
Ha a résztvevők teljesítik vállalásaikat, akkor 2040-re évente már 1,98 millió tonnával – a jelenlegi összkibocsátás 5,4 százalékával – csökkenne az atmoszférába kerülő szén-dioxid mennyisége.
A programhoz csatlakozott vállalatok – köztük a Procter and Gamble, a Selfridges, a Nespresso – kötelezettséget vállaltak arra, hogy folyamatosan közzéteszik a kibocsátáscsökkentésben elért eredményeiket, és olyan terveket dolgoznak ki, amelyek összhangban vannak a 2015-ös párizsi ENSZ-klímacsúcson elfogadott nemzeti kötelezettségvállalásokkal.