Ruhakölteményektől a vécépapírig – sokoldalú különc volt a 100 éve született Pierre Cardin
Pierre Cardin több volt divattervezőnél és -diktátornál. Iparművész, akit a Francia Akadémia is soraiba fogadott, akinek a műveit Picasso mellett állítják ki a New York-i Metropolitan Múzeumban. Szinte mindent tervezett, ami földön és égen, házban, színpadon és repülőgépen körülvesz bennünket. Emellett a század legzseniálisabb üzletembereinek egyike volt, aki korszakalkotó innovációkkal szerezte vagyonát és hasznosította a nevét mint ezernyi termékkel értékesíthető márkát. Egy időben ő volt a legismertebb francia a világon.
Olasznak és Pietrónak született rengeteg testvér közé. Gazdag borkereskedő volt az apja, amikor gyermekei nemzésébe belekezdett, de mire Pietróhoz ért, már elvitte a vagyonát a világháború. Abból élt, hogy gleccserjeget vágott a Dolomitokban a polgárok jégszekrényeibe. Mussolini feketeingesei elől Franciaországba menekült a család a kétéves Pietróval, aki már Pierre-ként nőtt föl. Építésznek szánták, de ő inkább színész szeretett volna lenni. Föllépési lehetőséget azonban csak férfi manökenként kapott.
Már 17 éves korában ruhákat tervezett egy kis cégnél Vichyben. Itt élte túl a Vöröskereszt szolgálatában a háború éveit.
1945-ben fölköltözött Párizsba. A divatpápa, Christian Dior szolgálatába állt, aki fölfedezte őt, és rábízta egyik studiójának a vezetését. Sztárok sorát öltöztette Dior jobbkezeként. Például Danielle Darieux-t, Jean Marais-t. Dior révén ismerkedett meg Jean Cocteau-val, akinek a filmjéhez, A szépség és a szörnyeteghez ő tervezte a jelmezeket.
A Cocteau-féle A Szépség és a szörnyeteg részletei:
1950-ben, 28 éves korában önállósította magát, megalapította a saját cégét. Dior ebben is támogatta őt. Még fölös számú kuncsaftjainak egy részét is átterelte hozzá.