Sipos Zsuzsanna, a Dűne Oscar-jelölt berendezője: "Álmomban nem gondoltam, hogy eddig jutok"
Sipos Zsuzsannát, a Dűne berendezőjét a film látványtervezőjével, Patrice Vermette-vel közösen Oscar-díjra jelölték a legjobb látvány kategóriájában. A Magyarországon forgatott sci-fi a filmes szakember sokadik nemzetközi produkciója, korábban dolgozott a Szárnyas fejvadász 2049-ben, a Gemini Manben és a Borgiákban is.
HVG: A Dűnéért már jelölték az amerikai berendezők díjára (Set Decorators Society of America) és BAFTA-díjra is. Ezek után számított az Oscar-jelölésre?
Sipos Zsuzsanna: Egyáltalán nem. Még a többi jelölést sem dolgoztam fel, olyan mintha nem velem történne. Én, a kis vidéki lány hogy jövök ehhez? Vasárnap együtt ebédeltünk a látványtervezővel, azt mondta, hogy 99 százalékban biztos a jelölésünkben. Én nem igazán hittem ebben, de ő rutinosabb, korábban az Érkezésért és Az ifjú Viktória királynőért is jelölték.
HVG: Milyen volt a munkamegosztás önök között? Mit csinál a látványtervező és mit a berendező?
S. Zs. : Mindkettőnknek van egy külön csapata, akiket irányítunk. A látványtervező felel átfogóan a film látványvilágáért, az építészeti részért, az űrhajókért, a járművekért. Ő határozza meg az alapokat, kidolgoz egy világot, amihez nekünk idomulnunk kell, és ezen belül dolgozhatjuk ki az ötleteinket.
Harmadik nekifutásra végre sikeres lehet a sci-fi egyik alapműve, a Dűne filmfeldolgozása
A Frank Herbert által felrajzolt távoli jövő bonyolultsága már a Dűne-könyv befogadását is nehezítette, és a regény megfilmesítésének sem kedvezett. Érdemes áttekinteni, melyek voltak azok a csapdák, amelybe a mostani változatot rendező Denis Villeneuve elődei belesétáltak.