Nem csak a nemzetközi rangsorokban elért helyen múlik, jobb lesz-e egy magyar egyetem
A nemzetközi rangsorokat elsősorban a publikációk értékelése határozza meg, a hazai intézmények legfontosabb feladata azonban az oktatás. Ha több pénzük lenne, valószínűleg akkor sem elsősorban az amúgy kiváló marketingértékkel bíró listahelyezések javítására kellene törekedniük.
„A nemzetközi egyetemi rangsorokban a helyezések javítása a modellváltás minimális célkitűzése” – jelentette ki márciusban Stumpf István modellváltásért felelős kormánybiztos, aki szerint az ezeken elfoglalt helyezés „erős érv akkor, ha valamit kell kezdeni a magyar felsőoktatásban”, mert mind a kormányzat, mind az emberek nehezen dolgozzák fel, hogy hol állnak a magyar egyetemek. A 2000-es évek elejétől közzétett különböző felsőoktatási rangsorokon kivívandó jobb helyezések minden felsőoktatási reform elvárásai között szerepeltek, sok felsőoktatási átalakítás (a fokozatváltástól a modellváltásig) megtörtént, a magyar egyetemek azonban nem nagyon javítottak a helyezéseiken.