Hogyan kebelezte be a luxusipar cápája a koronaékszert?
Jó egy évig tartó, perekkel és intrikákkal teli folyamat végén a luxuspiac királya, az LVMH végül megkaparintotta a Tiffanyt is.
Az utolsó akadály is elhárult az évszázad luxusipari ügyletének kikiáltott felvásárlás elől, miután a Tiffany amerikai ékszerüzletlánc részvényesei elfogadták a szektor legnagyobb szereplőjével, a francia LVMH-val kötött megállapodás módosított változatát. Az eredeti árhoz képest viszonylag csekély engedményt sikerült kicsikarnia a francia vállalatnak, amely 135 helyett végül 131,5 dollárt ad a Tiffany egy részvényéért. De a 15,8 milliárd dolláros ügylet még így is az LVMH legnagyobb értékű felvásárlása.
A párizsi óriás így harmadával többet fizet a New York-i cég papírjaiért annál, amilyen értéken azok jegyzése állt, mielőtt 2019 októberében kiszivárgott az egyesülésről szóló tárgyalások híre. Az LVMH irányítója és főrészvényese, a 71 éves Bernard Arnault évek óta ácsingózott a Tiffanyra, majd 120 dolláros részvényenkénti ajánlatot tett, és végül 2019 novemberében 135 dollárban megegyeztek. Pechjére hetekkel később a kínai Vuhanban megjelent a koronavírus, majd a világjárvány súlyos csapást mért a Tiffany működésében kulcsszerepet játszó kisebb üzletek forgalmára, és a két luxuscég formálódó közös jövőjét is megkérdőjelezte.