Special Feri-pólók, „nyelvezetkereső tréning” – a DK alapítványának költései az elmúlt 5 évben
Gyurcsány Ferenc régi harcostársai és a párthoz közeli vállalkozások is visszatérő szereplői a DK-s pártalapítvány szerződéslistájának.
A Demokratikus Koalíció (DK) parlamenti és önkormányzati képviselői a leginkább kamera-, vita- és nyilatkozatkész politikusok ma Magyarországon. Papírforma szerint legalábbis ez következne abból, hogy a megalakulása óta eltelt öt évben mennyi pénzt költött kommunikációs tréningekre az ellenzéki párt alapítványa. Az Új Köztársaságért Alapítvány (ÚKA) szerződéseit – ahogy a Fidesz, az MSZP és a Jobbik pártalapítványáét is – a HVG kérte ki a szervezettől. (A nagyobbik kormánypárt alapítványának költéseiről a 2020. november 19-ei, az MSZP és a Jobbik pénzeiről november 26-ai, illetve december 10-ei számban írtunk – ezeket a cikkeket lásd alább.)
Álcivilektől az időjárás-jelentésig - megszereztük, mire költött a Fidesz pártalapítványa az elmúlt öt évben
A támogatottak köre keveset, a patronálás preferenciái viszont nagyot változtak a Fidesz pártalapítványánál az elmúlt években. A legtöbb pénzt már nem a polgári körök, hanem a CÖF és egyéb, kormánypropagandát terítő szervezetek kapták.
A médiaképzéseket a DK alapítványa szinte kizárólag az RTL és a TV2 két korábbi politikai riportere, Manhalter Dániel és Faix Csaba által létrehozott Prompt Media Hungarytől vagy maguktól az ügynökség egykori alapítóitól rendelte meg (Faix a TV2-es karrierje után a Prezi kommunikációs vezetője is volt, a 2020. év eleje óta pedig a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője).
Maga a cég három alkalommal összesen több mint 6,2 millió forintnyi munkát számlázott az ÚKA-nak, Faix a Kőlépcső Bt. nevű kisvállalkozásán keresztül további 6 millió forintnyi megbízást kapott 2017-ben, Manhalterrel pedig egyéni vállalkozóként kötöttek tavaly februárban egy 9 millió forintos szerződést, amelynek keretösszegét a járványhelyzet miatt később 8,2 milliósra csökkentették. Kettejük és a Prompt Media összesen több mint 20 millió forintnyi megbízása mellett tavalyelőtt 7,2 millió forintért egy magánszemélytől is rendelt a DK alapítványa egy 36 alkalmas kommunikációstréning-sorozatot – hogy kitől, azt nem tudhattuk meg, mert az ÚKA csak a szerződéslistán szereplő vállalkozások nevét volt hajlandó kiadni, a magánszemélyekét nem.