Trinity néven ígér csoda Volkswagent a cég vezére
A német autógyártó egyre jobban elmélyül a maga teremtette mátrixban és a "Neo projekt" után egy újabb forradalminak ígért fejlesztésen dolgozik.
A német autógyártó konszern nem vesztegeti az idejét és nagyüzemi módon dobja piacra az újabb és újabb elektromos modelljeit. Mindeközben a középtávú terveken is dolgoznak, amely teljesen új platformot, magas szintű önvezetési képességet és a gyártás reformját is jelenti.
A wolfsburgi cég ezt a fenti célkitűzést a Trinity projekt néven foglalta össze, amit egy csúcskategóriás autó formájában hamarosan a gyakorlatban is bemutatnának. Mindezt Herbert Diess a vállalatcsoport vezetője tette közzé egy Tweetben, amelyben azt írta, hogy "Neo" után, amely a jelenlegi elektromos autóik alapját adja, következik egy még forradalmibb projekt.
Trinity comes after NEO (ID.-Project) and will revolutionize Volkswagen - and especially Wolfsburg even more! A huge challenge for our most traditional and historic site to compete against a greenfield in Grünheide. But we take on the challenge!
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) January 21, 2021
A várható konkrét újdonság tehát nemcsak egy csúcsmodell lesz önmagában, hanem egy olyan típus is, amelyet teljesen új elvek alapján gyártottak. Itt elsősorban arra lehet számítani, hogy a gyártás lesz lényegében 100 százalékban automatizált. Az autó vázának újdonsága pedig az Autocar brit lap szerint egy olyan lapos akkumulátorpanel, amely a jelenleginél optimálisabb kabintér-kialakítást enged meg, valamint nagyobb variálhatóságot az autó formai kialakításában.
Az önvezetési képességeikben a Trinity projekt keretében érkező autók már a Level 4-es szinten lehetnek, amely szinte teljes önvezetést jelent, azzal a kitétellel, hogy ülnie kell valakinek az autóban, amikor az közlekedik. (Az 5-ös, maximális szintnél már ez sem feltétel.)
A csúcsmodell és a „modern Volkswagen autógyár" megteremtéséhez már most is több mint 10 ezer alkalmazottal működik a német cég vadonatúj szoftvervállalata, a Car.Sotware, miután a németek is úgy gondolják, hogy egy autóipari cégbe kétszer annyi programozó kell, mint gépészmérnök.
Persze nem véletlen a Volkswagen igyekezete: érdemes megemlíteni, hogy a Tesla nagyjából ugyanezeket az elveket még tavaly a Battery Day nevű rendezvényén felvázolta és hasonlóan előremutató autóipari újdonságokkal álltak elő. Elon Musk akkor bemutatta az új akkumulátorcelláikat, amelyeket sokkal egyszerűbben gyártanának a jelenlegieknél, valamint jelezte azt is, hogy az akkumulátor a jövőben nemcsak egy "csomag lesz" az autóban, hanem a jármű szerkezeti, teherviselő elemévé is válik. Ezen túlmenően pedig egy olyan gyártástechnológiai megoldást is bemutatott, amellyel lényegében az autók hátsó része egyetlen darabból állna, ami abszolút eltér a ma ismert gyakorlattól.
Egyelőre nem világos, hogy a Volkswagen esetében a Trinity projekt keretében létrehozott autót mikor mutatják be, de a programhoz hasonló csúcstermék kialakításán a testvérmárka Audinál is dolgoznak Artemis néven, amelynek keretében egy luxusautót ígérnek az ingolstadtiak 2024-re.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.