Sokat nyerhetnek a járványon, akik digitális pénzügyekben utaznak
Sikerágazatnak tűnik a járvány árnyékában a pénzügyi információtechnológia, de valójában öldöklő verseny folyik azért, hogy a bankoké, a fintech szolgáltatóké vagy a technológiai óriásoké legyen-e az ügyfél. Magyarországon a kormányhoz közel állók is bejelentkeztek a futamra.
Lehet-e annyira imádni a bringánkat, hogy ahányszor csak bánatosan elköszönünk tőle, annyiszor fotót is készítsünk róla? Nemhogy lehet, de egyenesen megéri! A járvány kitörése óta országszerte csaknem 10 százalékkal nőtt a hajlandóság a tekerésre, Budapesten pedig a tömegközlekedést használók csaknem negyede döntött úgy, hogy kerékpárra száll, vagy az eddiginél gyakrabban használja a kétkerekűt. Miként kapcsolódik ez a fintechhez, vagyis a pénzügyi információtechnológiához?
Az elmúlt hónapokban felfutott a Magyar Posta biztosítótársaságánál az értékesítés, ugyanis egyre többen töltik le mobiljukon a Hello Bringás alkalmazást. A már havi néhány száz forinttól megköthető biztosítás egy csomó dolgot honorál, például kedvezményt nyújtó kuponokat ad a megtett kilométerek után, ha pedig ellopják a biciklit, akár egy egymilliós kerékpár esetében is csak 15 százalék az önrész. Feltéve, hogy a bringás előzőleg fotót készített a leállított kétkerekűről (lásd a nyitóképen).
Az app vevője tehát az állami postavállalat volt, a fejlesztő pedig az Extreme Net, amelynek a munkája a jelek szerint eredményes, bár a magyar valóságtól annyiban nem rugaszkodott el, hogy a cég egyik tulajdonosa, Földvári Gábor más területen is üzletelt már az állammal: a letelepedésikötvény-bizniszben is érdekelt.