Komplett őrültnek nézték, de világraszóló sikert aratott próbababáival

2 perc

2020.07.03. 10:00

A legnagyobb divatmárkáktól a startupokig mindenki igénybe veszi a szolgáltatásait, Judi Henderson-Townsend ráadásul Amerika legnagyobb próbababa-újrahasznosítója.

Éppen koncertjegy után kajtatott az interneten 2000 őszén, amikor felfigyelt egy kirakatbábukat kínáló hirdetésre. Hirtelen felindulásból úgy döntött, vesz egyet, mert jól jönne valami extravagáns dísz a kertjébe.

Amikor aztán elment átvenni a bábut, kiderült, hogy az eladó a San Francisco-öböl vidékének egyetlen próbababa-kölcsönzője, és épp kisöpri a készletét, mert az ország másik felébe költözik. Ennek hallatára Judi Henderson-Townsend – bár korábban sosem érzett magában vállalkozói vénát – vett egy nagy levegőt, és lecsapott a maradék 49 kirakatbabára.

Nem mintha szüksége lett volna rájuk, hiszen a Dél-kaliforniai Egyetemen szerzett diplomával a zsebében egy jól menő internetes vállalkozásnál volt munkája. Másodállásban mégis létrehozott egy kis startupot használt próbababák kölcsönzésére, amit – ha már a családja és a barátai is komplett őrültnek nézték miatta – Mannequin Madnessnek (Manökenőrületnek) keresztelt el.