A kirgiz jólétért rajongó Orbán hun-türk víziójával manipulálnak az átírt tankönyvek
Az új, NAT-kompatibilis tankönyvekben sok elemében újraírták a magyar történelmet. Például a honfoglalás történetének átírása megmutatja, miért volt fontos már régóta a Fidesz politikusainak, hogy csak egyentankönyvekből tanulhassanak a diákok.
Akár Orbán Viktor is írhatta volna a legújabb magyar történelemtankönyvek egyes fejezeteit. Ezek ugyanis kifejezetten az általa kultivált értelmezést közvetítik a diákoknak. A magyarság eredetének kérdése Orbán számára a nemzeti identitás egyik alapköve; nem is hagyatkozik a tudósokra, maga is szívesen megnyilvánul ez ügyben. Az erről szóló tankönyvi fejezetekből pedig teljesen nyilvánvalóvá válik, hogy a megújult NAT-hoz igazított segédletek politikai megrendelésre készültek: semmi más szerepük nincs, mint hogy Orbán nemzeti identitásról alkotott elképzeléseit a tananyag részévé tegyék.
Avítt, lapos, történelmet hamisít --Kiakadtak a magyar- és történelemtanárok az új NAT-hoz készült tankönyveken
Nemcsak a sokat bírált, három év alatt hazafiasított alaptantervben, hanem a hozzá készült tankönyvekben is sok helyen tetten érhető, ahogy a kormány politikai szempontjai felülírták a szakmai elveket, sőt, néhol a tényeket. Bár a Horthy-kedvelő Takaró Mihály részvétele miatt sokan az irodalomkönyvektől tartottak, ezek "csak" zsúfoltak és unalmasak, a történelemkönyvek viszont az általunk megkérdezett tanárok szerint konkrétan is hamisítanak, csúsztatnak.
Mégpedig kizárólagos jelleggel, hiszen a tanárok, ha szeretnének, sem tudnának más könyvből tanítani. Van ugyan A és B variáció az állami tankönyvekben, ám ezek inkább a tanítás módszerében térnek el egymástól, tartalmukat illetően nem különböznek jelentősen. A tanároknak azt kell közvetíteniük, ami a tankönyvekben áll, a számonkéréseknél pedig ezek ismeretéről kell színt vallaniuk a diákoknak. Ha akarja, sem teheti meg tehát a tanár, hogy ne a Fidesz által elvártakat sulykolja, mert az érettségin a diák szenved hátrányt, ha nem azt válaszolja egy kérdésre, ami a tankönyvben „tényként” szerepel.