Ki védi meg a csomagunkat, ha futár helyett drón szállítja ki?
Nem csak a drónoktól kell védeni bizonyos légtérrészeket, a drónokra is leselkednek veszélyek. Főleg, ha értékes szállítmányt visznek magukkal.
Nem csak a drónoktól kell védeni bizonyos légtérrészeket, a drónokra is leselkednek veszélyek. Főleg, ha értékes szállítmányt visznek magukkal.
A földgolyó sokak szerint akkor kezdett összezsugorodni, amikor a Szuezi-csatorna és az Észak-Amerikát átszelő Union Pacific vasút átadásával radikálisan lecsökkentek a bolygón a távolságok. Ezt az évezredek óta vágyott csatornát az Egyiptomot névleg még uraló Törökország sem, a legerősebb nagyhatalom, Nagy-Britannia sem akarta, és a részvények sem fogytak. 115 évvel ezelőtt, 1869. november 16-án mégis felavathatták a víziutat a megállíthatatlan francia diplomata, Ferdinand de Lesseps makacs kitartásának eredményeképpen és ma sem tudjuk, hány ezer munkás halálának árán. Az ünnepelt Lesseps azután a Panama-csatorna építésébe úgy belebukott, hogy 88 éves korában még börtönbüntetésre is ítélték.
Az újrázó elnököt a bosszú vezérli, és ezúttal már csak kevés „felnőtt” lesz a környezetében: nem kormány veszi majd körül, ami visszarángatná a legnagyobb szélsőségektől, hanem bólogató udvartartás.
Még súlyosabb helyzetbe hozhatja Kijevet, ha az amerikai elnökválasztás után visszaesik az USA-ból érkező hadi segítség mértéke. A védelemhez való külföldi hozzájárulás ugyanis eddig sem volt elégséges. Ha Amerika kihátrál Ukrajna mögül, Európa mennyire tudja átvenni a helyét? És vajon milyen „csodafegyverrel” teremtene békét Ukrajnában Donald Trump?
Trump próbára fogja tenni az európai szolidaritást, írja a New York Times szerzője. Az Economist szerint a jelenlegi gazdaság, politikai helyzet helyzet erőszakolhatja ki, hogy az EU a szorosabb integráció felé vegye az irányt. A Washington Post újságírója azt állítja, a trumpizmus már megfertőzte Európát. A volt NATO-főparancsnok szerint a katonai szervezet túlélheti az új amerikai elnököt. Továbbra is az amerikai elnökválasztás tovagyűrűző hullámai uralják a világsajtót, mi pedig ezekből a hírekből és véleményekből nyújtunk át újabb válogatást.
Miközben a kormány 2024 helyett már 2025-re ígéri, hogy „az óvatossági motívum fokozatos oldódása” majd felfelé indítja a gazdaságot, a bolti forgalom beragadt a 2021-es szint alá. Megnéztük, mi ment félre, mire lehet szükség ahhoz, hogy a reálbérek növekedése valódi javulást hozhasson el, és mi történt azokban az országokban, ahol a mienkhez hasonló inflációból kellett talpra állni.