Megújult a Mazda pick-upja

2 perc

2006.12.01. 17:01

Az új BT-50 bevezetésével a Mazda zoom-zoom tulajdonságokkal gazdagította az Európában 110 ezer, világszerte pedig több mint 3 millió példányban eladott sikeres B-sorozat hagyományos értékeit. Az új pick-up ugyanannyira praktikus és strapabíró, mint elődje volt, ugyanakkor nagyobb a teljesítménye, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és személyautós kényelemmel kényezteti utasait.

© Mazda
A Mazda BT-50 formaterve erőt és kiváló összeszerelési minőséget sugároz. A három kivitelben - Regular, Freestyle és Dupla-kabinos - kapható autónak hosszabb a karosszériája, magasabbak az ajtónyílásai és a raktér oldalfala. Az utastér az igényesebb burkolatok és magasabb színvonalú összeszerelési minőség miatt személyautókra emlékeztet.

© Mazda
A BT-50 mindennapos használatban is igen praktikus. A kesztyűtartó felett elhelyezett új kihúzható tálca hosszú, és akár 10 kilós terhelést is elbír. A padlókonzol tárolórekeszt, kivehető hamutartót és négy pohártartót tartalmaz egyetlen egységben, ami szintén növeli a minőségérzetet. A zenebarátokat új, automatikus hangerőszabályzó funkcióval felszerelt hifi fogadja, mely a pick-up sebességének megfelelően változtatja a hangerő beállításait. A személyautós kényelmet tovább fokozzák az elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, az üzemanyag-töltőnyílás utastérben elhelyezett nyitógombja, az egyetlen gombnyomással nyitódó-záródó elektromos ablakok, a bármelyik pohártartóban elhelyezhető hamutartó és a vezetőülésből kapcsolható központi zár.

Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás

© Mazda
A Mazda BT-50-be egy új, közös nyomócsöves, 2,5 literes, 16 szelepes DOHC dízelmotor került, mely elődjénél kifinomultabb és takarékosabb, miközben 34 lóerővel erősebb (143 LE) és 64 Nm-rel nagyobb a nyomatéka (330 Nm). A Mazda új pickupja továbbra is kétféle, ötfokozatú kézi váltóval felszerelt változatban kerül piacra - létezik egy kizárólag kétkerék-hajtású, és egy teherszállításhoz vagy kalandos offroad kirándulásokhoz ajánlott, kapcsolható összkerék-hajtású változat. Utóbbi klasszikus hátsókerék- vagy négykerék-hajtású üzemmódban is használható, ezenfelül egy nagyméretű differenciálmű segít az új motor nagyobb nyomatékát hatékonyan az útra vinni

A hátsó merevtengelyhez csatlakoztatott laprugók hosszát 120 milliméterrel, 1320 milliméterre növelték, és itt is vastagabb lengéscsillapítókat alkalmaztak. Ez nemcsak a farrész rugózására van jótékony hatással, hanem akár 1225 kiló teher cipelését is lehetővé teszi a négykerék-hajtású változatok platóján. A legolcsóbb 4x2-es változat nettó ára 3,291 millió forint, a legdrágább 4x4-es nettó alapára 5,375 millió forint.