Hódítani akar a teherpiacon a Cabstar
A Nissan az európai kishaszonjármű- és tehergépkocsi piacon követendő agresszív termék-stratégiájának részeként októberben mutatja be az új és tökéletesített Cabstar modellt.
© Nissan |
Az új Cabstar kategóriájában legjobb hasznos teherbírást ötvözi a tömör építésmóddal, a kiváló manőverező készséggel és a szintén kategória-első raktér-hosszúsággal. Ezen túlmenően, a fenntartási költségei – a gyorsabb és könnyebb szervizelhetőségnek, a hosszabb szervizperiódusoknak és a csökkentett üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően - a legalacsonyabbak között lesznek. Európa lesz a legelső regionális piac, ahol a Cabstar forgalmazását megkezdik.
Az új Cabstar hű marad a „vezetőfülke a motor fölött” koncepcióhoz, bár ebben a piaci régióban az ebben a kategóriában eladott tehergépkocsik többsége hagyományosan „félig elölkormányos” felépítésű, ahol a motor a vezetőfülke előtt helyezkedik el. Azzal, hogy a motor a vezetőfülke alá kerül, a tehergépkocsi teljes hosszának nagyobb része hasznosítható rakfelületként, ami azt jelenti, hogy a Cabstar jobban manőverezhető városi körülmények között – ez a tulajdonos vagy a vezető számára valós előnyt jelent.
Ami a motorkínálatot illeti, az új Cabstar három új motorral érhető el. A 2,5 literes közös nyomócsöves dízelmotor kétféle teljesítményű változatban készül: 110 és 130 LE (81 illetve 95 kW), 250 illetve 270 Nm-es maximális nyomatékkal. A harmadik motor a ZD30 típusú 3,0 literes, 150 LE (110 kW) teljesítményű, 350 Nm maximális nyomatékú dízelmotor.
Annak érdekében, hogy az üzemeltetők az igényeikhez a legjobban illeszkedő Cabstart választhassák ki, a kisteherautó háromféle tengelytávval (2500 mm, 2900 mm, 3400 mm) készül, és háromféle kivitelű vezetőfülke (billenő szimpla, két üléssoros dupla, valamint fix rögzítésű szimpla) közül lehet választani.
A jelenlegi Cabstar értékesítése 1998-ban kezdődött és a könnyű haszonjárművek piacán a fülke-alváz kivitelű járművek között a negyedik legnagyobb darabszámban eladott modell, a teljes 2005-ös évet tekintve Nyugat-Európában 8 százalékos volt a piaci részesedése. Az elmúlt évben a Nisan összesen 14 ezer 193 Cabstart adott el Nyugat-Európában. Az új Cabstar értékesítése 2006 őszén kezdődik meg Magyarországon.