KAMPÁNYÍZŰ EU-KAMPÁNY

1 perc

2005.08.09. 22:00

Már van miről tájékoztatást adni - ezzel indokolta Baráth Etele EU-ügyekért felelős tárca nélküli miniszter, hogy...

Már van miről tájékoztatást adni - ezzel indokolta Baráth Etele EU-ügyekért felelős tárca nélküli miniszter, hogy éppen most indul összehangolt kampány az európai uniós projektek népszerűsítésére. Az uniós támogatások felhasználásának bemutatására bruttó 2,51 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek 75 százalékát az Európai Unió, 25 százalékát pedig a magyar költségvetés állja. Bár az összehangolt kampány 2008 végéig tart, a tervek szerint a pénz nagy részét - 2 milliárd forintot - 2006 végéig elköltik. Az első közbeszerzési pályázatok már megjelentek, ezek szerint a Nemzeti Fejlesztési Hivatal nem nyílt, hanem tárgyalásos eljárásokon választja ki a kommunikátorokat. Hirdetési felületet 760 millió forintért vesz majd a hivatal, a kommunikációs kampány megtervezésére, a kapcsolódó reklámok elkészítésére 112 milliót, píárfeladatokra 320 milliót, tematikus írott, elektronikus és internetes médiamegjelenítésre pedig nettó 240 millió forintot fordít 2006. december 31-éig.Az EU-támogatásokhoz kapcsolódó hír, hogy a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) augusztus 1-je után nem fogad be újabb pályázatokat a 2004 és 2006 között 105 milliárd forintos keretűre tervezett, 75 százalékban az EU, 25 százalékban pedig a magyar költségvetés által finanszírozott agrár- és vidékfejlesztési operatív program több jogcímére. Az intézkedést az FVM ideiglenesnek nevezte, a tenderstopot pedig azzal indokolta, hogy az eddig befogadott 5628 pályázat lefedte a keretösszeget.