Megváltozó médiafogyasztási szokások: a fiatalok alig tévéznek, mindenki kevés hírt fogyaszt
Nő a különbség a korosztályok médiahasználati szokásai között. Miközben az online médiafogyasztással töltött idő nagyjából minden generációban azonos. HVG-ténytár.
Egyre kevesebb fiatalt ér el a hagyományos média, és jóval kevesebb időt is töltenek az általa közvetített tartalmak fogyasztásával – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből. A 2024 első negyedévét vizsgáló kutatás szerint míg az 1964 előtt született baby boomerek átlagosan napi 15 órát töltenek összesen rádiózással, tévénézéssel és internetezéssel, az 1995 után született Z generációsok csupán 9 órát.
Bár egyértelmű, hogy a televíziót és a rádiót elsősorban az idősebb generációk részesítik előnyben, a fiatalabbak pedig az internetet preferálják, az azokon töltött időt nézve nincsenek nagy eltérések. Rádiózásra átlagosan napi 3 óra 42 percet szánnak a magyarok, szinte korosztályi különbség nélkül: a baby boomerek ennél 20 perccel többet, a legkevesebbet rádiózó Y generációsok (az 1980–1994-ben születettek) pedig ugyanennyivel kevesebbet.