Nemcsak marketinges legenda, hogy foci-Eb alatt sokkal jobban fogynak a tévék, de még a fagyigépet is könnyebben eladják ilyenkor

4 perc

2024.07.01. 08:00

2024.07.01. 08:24

A csapból is az folyik, hogy be kell vásárolni egy Eb-meccs megnézése előtt, de tényleg igaz ez? Utánajártunk: tényleg sokkal több tévét eladnak ilyenkor, de más, a meccsnézéshez távolról köthető áruk forgalma is megnő. Megtudtuk azt is, hogy mi a helyzet a generációs törésvonallal, és hogy a nagy infláció miként alakította át az Eb alatti vásárlási szokásokat.

Beülnek a barátok a vadonatúj nagy tévé elé, szigorúan egyenlő nemi arányban, nemzeti színűre festett arccal, és lelkesebben szurkolnak, mint azok, akik a stadionban vannak – ilyen legalábbis a meccsnézés minden Eb vagy vb idején a reklámok szerint. Az világos, hogy a reklámozásnak ez a csúcsidőszaka, de tényleg többen vesznek ilyenkor tévét, vagy ez csak egy csak egy marketinges legenda? Változik-e ez, amikor már nemcsak tévén, hanem laptopon vagy akár egy ágyba vitt mobilon is jó minőségben lehet meccset nézni? Egyáltalán miben más egy nagy sportesemény időszaka a cégeknek, mint az év bármelyik más része? Ennek jártunk utána iparági segítséggel.

Teljesen igaz, hogy ilyenkor nagyot nő a forgalom – kaptuk meg a választ a MediaMarkt sajtóosztályától. Egy nagyobb sportesemény alatt náluk általában legalább 20, de néha akár 40 százalékkal is megugrik a tévék iránti kereslet egy átlagos hónaphoz képest. Azt pedig már az Euronicstól mondták el, hogy még a nagy focitornákon belül is egy elég jól követhető mintázatot mutat a vásárlások száma:

Sípszóig átlagos a tévéforgalom, ellenben az első kezdőrúgástól közel 50 százalékkal emelkedik meg. Aztán egészen a negyeddöntők végéig marad extrémen magas szinten a forgalom, utána már visszaesik a kereslet.